۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۴۰۱۵۳
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ضرورت پرهیز از حرکت شتابزده و غیرکارشناسانه در مسیر تحول حوزه

حجت الاسلام شعبانی بر ضرورت پرهیز از حرکت شتابزده و غیرکارشناسانه در مسیر تحول حوزه تأکید کرد و گفت: در گذشته کارهای ضربتی و شتابزده زیادی انجام شده که هیچ نفعی برای حوزه های علمیه نداشته است.
حجت الاسلام حبیب الله شعبانی

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ضرورت تحول در حوزه های علمیه شهرستان ها، اظهار داشت: داشتن اتاق فکر تحول، نخستین گام و مهم ترین گام برای تحول آموزشی در حوزه است.

 

وی با بیان این که باید از هرگونه حرکت شتابزده در این عرصه اجتناب کرد، گفت: باید طرح ها در این اتاق فکر مطرح شده و تمام زوایای آن به طور کامل بررسی شوند.

 

استاد جامعه المطفی العالمیه ابراز داشت: همه طرح های مطرح شده باید چکش کاری شوند و با صرف ده ها ساعت زمان مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به خلل های آموزشی در حوزه خاطرنشان کرد: باید آسیب های حوزه های علمیه به صورت دقیق و حساب شده بررسی شود تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

 

حجت الاسلام شعبانی گفت: باید بدانیم که در کدام قسمت می خواهیم در حوزه تحول ایجاد کنیم و آیا این تحول در متن است یا در کمیت و کیفیت.

 

وی از هرگونه حرکت شتاب زده و غیرکارشناسانه در این عرصه انتقاد کرد، گفت: در گذشته کارهای ضربتی و شتاب زده زیادی انجام شده است که هیچ نفعی برای حوزه های علمیه نداشته است.

 

استاد حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: ضرورت تحول در حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و باید این مهم از سوی طلاب نیز مورد مطالبه قرار گیرد و مسؤولان به این مهم توجه کنند./979/302/ب2

ارسال نظرات