۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۰۲۵۷
در مدرسه علمیه امام حسین؛

مراسم سوگواری سالروز شهادت امام صادق برگزار می‌شود

همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) مراسم سوگواری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اختری و با حضور فرماندار شهرری و ائمه جماعات در مدرسه علمیه امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی مازندرانی، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع)، امروز عصر در نشست خبری که در همین مدرسه برگزار شد، گفت: دوران حیات امام صادق(ع) با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان مصادف بود.

 

وی در باب عظمت علمی امام صادق(ع)، بیان داشت: فقها و دانشمندان اعم از شیعه و سنی در برابر عظمت علمی آن حضرت سر تعظیم فرود آورده و برتری علمی او را می‌ستودند.

 

آیت الله حسینی مازندرانی ادامه داد: شیخ مفید می‌فرماید: به قدری علوم آن حضرت نقل شده که زبانزد مردم گشته و آوازه آن همه جا پخش شده است و از هیچ یک افراد خاندان او، به اندازه او علم و دانش نقل نشده است.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به اوضاع سیاسی عصر امام صادق(ع)، ابراز کرد: در میان امامان دیگر عصر امام صادق(ع) از نظر شرایط اجتماعی و فرهنگی منحصر به فرد بود و همچنین از نظر سیاسی دوره ضعف و تزلزل حکومت بنی امیه و فزونی قدرت بنی عباس بود.

 

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) نمایندگانی را به منظور امر تبلیغ به مناطق مختلف گسیل می‌داشت، ابراز کرد: امام به منظور تبلیغ جریان اصیل امامت، نمایندگانی را به مناطق مختلف می‌فرستادند؛ امروز دفاع از امر ولایت در برابر هجمه دشمنان بسیار مهم و از وظایف طلاب به شمار می‌آید.

 

شایان ذکر است همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) مراسم سوگواری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اختری و با حضور فرماندار شهرری و ائمه جماعات بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مدرسه علمیه امام حسین(ع) برگزار می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات