۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۲۹۹
معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان همدان:

خلأ ورود حوزه در عرصه فرقه های ضاله احساس می شود

حجت الاسلام قاضی خانی گفت: عرصه ای چون فرق و ادیان و عرفان های نوظهور از جمله مباحثی هستند که امروز خلأ مبلغ در آن‌ها به شدت احساس می شود.
قاضی خانی

حجت الاسلام علی اصغر قاضی خانی معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ضرورت تحول در حوزه های علمیه کشور، اظهار داشت: در زمینه تبلیغ باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به جایگاه تبلیغ در حوزه های علمیه، گفت: باید در زمینه تبلیغ فعالیت های گسترده ای صورت گیرد که از آن جمله به کارگیری اساتید مجرب در رشته های مختلف است.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان همدان خاطرنشان کرد: بسیاری از امور رایج و جاری در جامعه امروز نیازمند ورود تخصصی به مباحث است و باید حوزه های علمیه در این عرصه پاسخ گوی جامعه باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت جذب اساتید مجرب و متخصص در عرصه های تخصصی، گفت: باید در زمینه های تخصصی از اساتید مجرب استفاده کرد و از جمله آنها استفاده از اساتید در زمینه فرق و ادیان است.

 

حجت الاسلام قاضی خانی یادآور شد: عرصه ای چون فرق و ادیان و عرفان های نوظهور از جمله مباحثی هستند که امروز خلأ مبلغ در آن ها به شدت احساس می شود.

 

وی با اشاره به مشکلات تبلیغ بلند مدت، تصریح کرد: درباره پشتیبانی از مبلغان در باب طرح هجرت از ناحیه پرداخت مزایا مشکلاتی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

 

استاد حوزه علمیه همدان گفت: باید دوره های آموزشی برای مبلغان در عرصه های مختلف برگزار شود و همه این موارد نیازمند حمایت معنوی و اعتباری از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه است.

 

وی در پایان اظهار داشت: تخصص در رشته های تبلیغ دانش آموزی و خانوادگی و همچنین مقابله با عرفان های نوظهور از جمله موادری است که باید در اولویت کارها قرار گیرند./302/979/ب1

ارسال نظرات