۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۴۱۲۰۸
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم رامهرمز:

دشمن برای جداسازی حوزه از مردم تلاش می‌کند

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم رامهرمز با بیان نقش اصلی حوزه­ های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: دشمن با آگاهی از این موضوع بنا دارد حوزه را از مردم جدا سازد تا پایه و زیربنای انقلاب اسلامی نابود شود.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سامی منصوری، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم رامهرمز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت انقلابی بودن حوزه ­های علمیه نشان دهنده آن است که حوزه در صورت انقلابی نبودن به حاشیه رانده خواهد شد.

 

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم رامهرمز با بیان اینکه نتیجه انقلابی نبودن حوزه علمیه، ناتوانی آن در پاسخ به مردم و کشور را در پی خواهد داشت، افزود: انقلابی بودن حوزه ­های علمیه به دلیل هجمه گسترده دشمن با انواع امکانات و تجهیزات، ضروری است و در برابر چنین جنگی نمی توان با بی تفاوتی و برخورد ساده بروبرو شد که در این صورت شکست قطعی خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه بصیرت در حوزه شناخت، چرایی و چگونگی انقلابی گری است، افزود: در راستای انقلابی گری جلساتی برای بصیرت زایی طلاب با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تشکیل و سخنرانی ­هایی با حضور علما، تحلیل­گران مسائل سیاسی و دوستان پاسدار استان برگزار شد؛ همچنین نشست­های سیاسی­ ـ تحلیلی به صورت گروهی و فردی با حضور اساتید مدرسه و بررسی اخبار روز از دیگر فعالیت­ های صورت گرفته مدرسه در رابطه با انقلابی گری در حوزه­ های علمیه است.

 

حجت الاسلام منصوری با بیان اینکه هدف از بررسی اخبار روز آگاهی طلاب از مسائل روز و جواب دادن به آن­ها است، خاطرنشان کرد: انجام پژوهش­های علمی برای پاسخگویی به نسل جدید، فعالیت‌های فرهنگی و جذب گروه ­ها در مدارس و مساجد در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی، شناسایی نخبگان و دعوت از آن­ها برای حضور در مدرسه از دیگر فعالیت­های صورت گرفته این مدرسه است.

 

وی با اشاره به آگاهی دشمن از اینکه مبدأ انقلاب  اسلامی حوزه­ های علمیه هستند، تصریح کرد: اکنون دشمن بنا دارد تا حوزه را از مردم جدا سازد تا پایه و زیربنای انقلاب اسلامی نابود شود و هم اکنون در این وادی وارد و همه تلاش خود را برای تخریب و سست ساختن طلاب و به حاشیه راندن آن­ها برای دوری از مسائل انقلابی معطوف ساخته است.

 

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم رامهرمز در پایان تصریح کرد: باید در این زمینه به رویارویی بپردازیم و مسائل انقلاب اسلامی، مسائل روز و نسل جوان را بیشتر مدنظر قرار دهیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب برخورد انقلابی را سبب پیشرفت کشور برشمردند و اکنون شاهد هستیم که دانشگاه ­ها از حیث انقلابی­گری با توجه به فرمایشات ایشان از حوزه پیشی گرفته­ اند و حوزه در این زمینه باید اطاعت محضی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جهت انقلابی­گری داشته باشد./302/9456/ب1

ارسال نظرات