۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۴۱۴۶۲
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت مقابله علمی و فرهنگی با فرقه های ضاله

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت مقابله علمی و فرهنگی با فرقه های ضاله و انحرافی تأکید کرد و گفت: پایه این نحله ها و فرقه ها مبتنی بر خرافه، بدعت ها و پوچ گرایی ها است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان در ساری به ظهور و بروز برخی فرقه های انحرافی در عصر حاضر از سوی دشمنان اشاره کرد و با تأکید بر پیگیری جدی برای مبارزه با این فرقه های ضاله، اظهار داشت: دشمنان ضربه به باورهای اسلامی و از جمله هویت جوانان را نشانه گرفته اند که لازم است اقدامی جدی از سوی نهادهای دینی و فرهنگی انجام شود.

 

وی با بیان این که فرقه‌های انحرافی عقل‌ستیز هستند و تهی سازی افکار نسل جوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای آنها برای جذب افراد است، تصریح کرد: متأسفانه عدم آگاهی نسل جوان جامعه با کارکرد این فرقه های ضاله، سبب افتادن در دام این فرقه های شیطانی می شود.

 

وی با تأکید بر این‌که حضور روحانیت آگاه و بصیر می تواند همه شبهات این فرقه های ضاله را خنثی کند، ادامه داد: مبلغان دینی باید با عقلانیت کامل در مقابل فرقه‌های ضاله و نحله های انحرافی ایستادگی کرده تا اسلام ناب محمدی را به مردم و جهانیان عرضه کنند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که امروز نسل جوان جامعه از سوی فرقه های ضاله مورد هدف جدی قرار گرفته اند، افزود: مقابله با افکار انحرافی این گروه ها یک ضرورت است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پایه این نحله ها و فرقه ها مبتنی بر خرافه، بدعت ها و پوچ گرایی ها است، افزود: بیشتر ورود این‌گونه فرقه ها از طریق شبکه های مخرب ماهواره، فضای مجازی و گاهی اوقات از سوی ایادی و عوامل داخلی به شکل جاهلانه و مغرضانه انجام می شود.

 

وی با تأکید بر پیگیری جدی برای مبارزه با این فرقه‌های ضاله و نوظهور، اظهار داشت: دشمنان ضربه به باورهای اسلامی و از جمله هویت جوانان را نشانه گرفته اند که نیازمند توجه جدی مسؤولان به این مسأله مهم است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقابله با فرقه های انحرافی باید به صورت عملی و فرهنگی باشد، تصریح کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی مناسبی که امروز در مراکز دینی به ویژه حوزه های علمیه وجود دارد با این فرقه ها مقابله کنیم.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که مازندران به دلیل شرایط خاص منطقه ای همواره مورد هجوم فرقه های انحرافی بوده است، خاطرنشان کرد: همین مسأله اهمیت ضرورت برنامه های تبلیغی هدفمند به منظور جلوگیری از رشد و گسترش این فرقه ها را هر روز بیشتر می کند.

 

وی جایگاه امروز اسلام ناب در جامعه را مرهون زحمات و از خودگذشتگی های علما و بسیاری از بزرگان دینی در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: اگر تلاش های گذشتگان نبود امروز اسلام ناب عزت و اقتدار نداشت.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به وجود هزاران موقوفه در استان، گفت: بخش عمده ای از این موقوفات متعلق به عزاداری امام حسین(ع) است که این مسأله نشان دهنده عشق و ارادت مردم این استان به ائمه معصومین(ع) است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که مردم استان با همین موقوفات فرهنگ دینی و ولایی خود را حفظ کردند، خاطرنشان کرد: مردم دیندار و ولایت مدار کشورمان با همین موقوفات امام حسین(ع) توانستند از دین، عقیده و ارزش های اسلامی حراست کنند.

 

وی با هشدار نسبت به فعالیت برخی گروه ها و فرقه های ضاله در مناطق استان، تصریح کرد: متأسفانه دشمنان اسلام ناب و انقلاب امروز با عنوان ها و برنامه های خاص تلاش می کنند مبانی دینی جامعه را تضعیف و انحرافات را در میان مردم تبیین و تشریح کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران فعالیت ها و تحرکات گروه ها و فرقه های ضاله را خطرناک توصیف کرد و گفت: نباید نسبت به فعالیت این گروه های سازمان یافته بی تفاوت باشیم بلکه باید با برنامه  های تبلیغی و فرهنگی مناسب و اثرگذار مانع گسترش افکار ضد دینی آنها شویم.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که امروز طلاب و روحانیان ما برای مقابله با اندیشه های انحرافی این گروه ها و فرقه های ضاله باید به سلاح علم و ایمان تجهیز شوند، تصریح کرد: اگر اطلاعات علمی خود را تقویت نکنیم نمی توانیم در برابر شبهه های خطرناکی که این گروه ها و فرقه ها ایجاد می کنند پاسخ مستدلی داشته باشیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که برنامه های تبلیغی برای مقابله با افکار انحرافی فرقه های ضاله باید متناسب با همان منطقه باشد، افزود: امروز بهترین گروه برای مقابله با اندیشه های انحرافی این فرقه طلاب و روحانیان هستند.

 

وی با اشاره به این که هر روز در فضای عمومی جامعه شاهد مطرح شدن شبهه جدیدی از سوی دشمنان اسلام ناب بر علیه اعتقادات دینی خودمان هستیم، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که دشمن مرزهای عقیدتی ما هدف قرارداده نباید شاهد اقدامات غیراثربخش در جامعه باشیم بلکه باید با وحدت و همدلی در جهت مقابله با این هجمه ها گام برداریم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، رسالت حوزه های علمیه و دستگاه های فرهنگی در مقابله با هجمه های گروه های انحرافی را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: حوزه و روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از دین و ارزش های اسلامی هستند. 

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این‌که ایجاد ادیان ساختگی همواره از ترفندهای استعمارگران برای منحرف‌ کردن دینداری صحیح و جایگزینی آن با ادیان الهی مرسوم بوده است، افزود: امروز دستگاه های دینی و فرهنگی باید مراقب این فرقه های ساختگی که هدف آنها زدودن هویت دینی مردم به ویژه نسل جوان است، گسترش یابند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: استکبار جهانی برای مقابله با اسلام به ویژه جهان تشیع دست به هر ترفندی می زند تا اینکه تفکر ناب اسلامی به گوش جهانیان نرسد و حقیقت در پس پرده باقی بماند./950/202/ب2

ارسال نظرات