۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۴۴۱۸۱۳
با قرائت پیام سید حسن نصرالله؛

جشن مقاومت اسلامی همزمان با شب میلاد امام رضا در مشهد برگزار می‌شود

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به تقارن روز مقاومت اسلامی با روز میلاد امام هشتم(ع)، گفت: جشن باشکوهی همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) با قرائت پیام سید حسن نصرالله و سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی برگزار می شود.
نشست خبري اعلام برنامه هاي دهه کرامت آستان قدس رضوي نشست خبري اعلام برنامه هاي دهه کرامت آستان قدس رضوي (8)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست خبری جمعي از مديران آستان قدس رضوي جهت تشريح برنامه های دهه کرامت امروز، در سالن جلسات مرکز همایشها و نمایشهای آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری 39 برنامه محوری در سطح ملی و فراملی هزار و 700 جشن داخلی خبرداد و گفت: با حضور کاروانهای زیرسایه خورشید در 31 استان، 310  شهرستان و 9 کشور، سه هزار و 100 برنامه در قالبهای متنوع مولودی خوانی، سخنرانی، مدیحه سرایی به همراه اهدای مبسته متبرک اجرا می شود.

 

وی به سه ویژه برنامه بین المللی اشاره و عنوان کرد: نخستین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام با هدف تعمیق و گسترش معارف اسلامی، ارتقای خدمت به زائران رضوی، گسترش فرهنگ شهادت طلبی همزمان با دهم ذی القعده و میلاد امام رضا(ع) در تالار ولایت حرم رضوی برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: 12 تن از تولیتهای عباسیه، حسینیه، علویه، عسکریه، کاظمی و تولیت آستان مقدس حضرت زینب(س) در عراق، سوریه و ایران، همچنین رییس دیوان وقف شیعی و رییس مزارهای عراق و رییس سازمان اوقاف کشور در این اجلاسیه حضور بهم می رسانند.

 

جشن مقاومت اسلامی

وی به جشن مقاومت اسلامی در شب ولادت اشاره و بیان کرد: با توجه به تقارن روز مقاومت اسلامی با روز میلاد امام هشتم(ع) و پایان جنگ 33 روزه لبنان با رژیم صهیونستی، جشن باشکوهی با عنوان «الگوی مقاومت و ایستادگی» با قرائت پیام سیدحسن نصرالله، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: قرارگاه رسانه ای «معین الضعفا» از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی است که به منظور پوشش جامع و کامل تصویری از تمام برنامه ها و رویدادهای دهه کرامت در شبکه های داخلی و خارجی کشور، فضاهای مجازی و سایبری تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه اظهار کرد: برنامه های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی حرم رضوی با محور «سبک زندگی رضوی» در قالبهای سخنرانی، گفتمان دینی، حلقه های معرفت، همایش، نشستهای تخصصی، نمایشگاه و مسابقات فرهنگی برگزار می شود.

 

وی گلباران حرم رضوی در نخستین روز دهه کرامت مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) و اجتماع شکوهمند رضویون همزمان با شب میلاد حضرت رضا(ع) همراه با گلباران حرم امام رضا(ع) را مهمترین برنامه های حرم رضوی عنوان کرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی مطرح کرد: جلسات سخنرانی و بیان معارف تحت عنوان «شکوه رضوان» با سخنرانی حجج اسلام ناصر رفیعی، محسن قرائتی، محمد مهدی ماندگاری، کاظم راشد یزدی، میرلوحی و جعفر اسلامی در اماکن متبرکه برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: اقامه نماز جماعت، قرائت ادعیه و مناجات در سراسر اماکن متبرکه، نشستها و کارگاه های تدبر در قرآن همراه با پخش زنده تلویزیونی از جمله برنامه های تبلیغی حرم رضوی است.

 

حجت الاسلام حسینی مطرح کرد: برگزاری 70 گفتمان دینی، 320 حلقه معرفت، نشست های تخصصی و پاسخگویی به سؤالات دینی، برایی 10 هزار نمایشگاه، برپایی پایگاه های فرهنگی چندمنظوره در اماکن متبرکه، تولید 11 هزار کتاب و ترجمه به چهار زبان غیرایرانی از دیگر برنامه های این دهه است.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: نخستین نشست پدیدآورندگان کتاب رضوی در سطح ملی، برگزاری محافل کشوری و ببن المللی قرآن کریم تحت عنوان «انس با قرآن در جوار عترت» با همکاری و پوشش تصویری صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله برنامه های دهه کرامت است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: شب شعر رضوی همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه در قم شروع می شود و پس از برگزاری در شهرستان طبس، همزمان با شب ولادت حضرت رضا(ع) در صحن جامع رضوی با حضور شاعران آیینی کشور به پایان می رسد.

 

وی از برگزاری جشنواره کتاب سال رضوی خبرد داد و افزود: نهمین جشنواره کتاب سال رضوی که تاکنون 320 اثر به دبیرخانه رسیده است همراه با چاپ کتاب و پایان نامه های برتر از سوی سازمان کتابخانه ها، موزه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین المللی خورشید ولایت با دریافت بیش از 45 اثر از دانش آموزان سراسر کشور و دانش آموزان ایرانی و فارسی زبان 17 کشور از دیگر برنامه های آستان قدس رضوی برشمرد./201/1308/ب1

ارسال نظرات