۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۴۲۱۶۴
امام جمعه اصفهان:

قاچاق کالا خیانت به اسلام و انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان قاچاق کالا را خیانت به اسلام و انقلاب دانست و گفت: کسانی که با وارد کردن جنس قاچاق به کشور موجب بیکار شدن افرادی بسیاری در کشور می شوند، خائنان به اسلام و انقلاب هستند.
آیت الله طباطبایی نژاد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان که در مصلای این شهر برگزار شد، قاچاق کالا را خیانت به اسلام و انقلاب دانست و گفت: کسانی که با وارد کردن جنس قاچاق به کشور موجب بیکار شدن افرادی بسیاری در کشور می شوند، خائنان به اسلام و انقلاب هستند.

 

وی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: اگر مقام معظم رهبری تأکید می کنند که از اجناس خارجی استفاده نکنید به خاطر این است که با خرید هر جنس خارجی یک فرد ایرانی در کشور بیکار می شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: البته خرید لوازم خارجی که خودمان آن را نمی سازیم ممنوع نیست، ما به تولید کنندگان عزیز می گوییم موشک های بومی ما لرزه بر پیکره آمریکا و کشورهای غربی انداخته، چگونه شما نمی توانید مایحتاج ساده مردم را تولید کنید.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: اخیراً روزی با عنوان حقوق بشر اسلامی در تقویم جای داده شده که با روزی که سازمان ملل به عنوان روز حقوق بشر معین کرده متفاوت است.

 

امام جمعه اصفهان ادامه داد: این تفاوت به خاطر اعتراض به رفتار سازمان ملل در نقض حقوق بشر است، آمریکا با استفاده از بمب اتم در یک لحظه 160 هزار نفر از مردم بی دفاع ژاپن را قتل عام می کند بعد با افتخار برای توجیه رفتار خود می گوید ما می خواستیم به جنگ جهانی پایان دهیم و سازمان ملل هم می پذیرد، حال آن که جنگ جهانی دوم با خودکشی کردن هیتلر تمام شده بود.

 

وی با انتقاد از رفتار سازمان ملل در خارج کردن اسامی تروریست های مجاهدین خلق از لیست سیاه تروریست های جهان گفت: آیا فقط تروریست هایی که شهروندان کشور فرانسه را می کشند، تروریست می دانید، مجاهدین خلق 17 هزار نفر از بزرگان و مردم ما را به شهادت رساندند، چگونه برایشان جشن های آن چنانی تدارک می بینید؟.

 

آیت الله طباطبایی نژاد به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: طرفداری از حقوق بشر توسط ناقضان حقوق بشر واقعاً مسخره و خنده دار است، جدیداً شنیده ایم که می گویند ما حامی تروریست های معتدل هستیم، کسی که سر می بُرد چیزی از اعتدال نمی داند، اصلاً مگر تروریست معتدل و غیرمعتدل دارد؟.

 

وی در ادامه با اشاره به هفته تکریم از امامزادگان و با بیان این که در محل دفن هر امام زاده درب رحمت الهی گشوده شده است، گفت: امامزادگان کسانی بودند که به خاطر فرار از حکومت های جبار زمان خود به کشور ایران پناه می آوردند و گاهی از شدت گرسنگی و گاهی هم توسط مزدوران حکومتی به شهادت می رسیدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در تکریم مقام امامزادگان افزود: همه امامزادگان عزیز و عظیم هستند، به دنبال این نباشید که آیا شجره نامه فلان امام زاده سندیت دارد یا نه، شما در محل دفن امام زادگان خدا را عبادت کنید انشاء الله به حاجت خود می رسید، خداوند این مکان های مقدس را برای ما قرار داده تا به واسطه حضور در این مکان ها بیشتر به او نزدیک شویم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت و تولد کریمه اهل بیت(ع) ابراز داشت: امام موسی ابن جعفر(ع) فرزندان زیادی داشته اند ولی در بین پسرانشان حضرت رضا(ع) و در بین دخترانشان حضرت معصومه(س) از دیگران ممتاز هستند، ضمن این که حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از یک مادر متولد شده اند و به شدت به یکدیگر علاقه مند هستند.

 

وی در توصیف عظمت حضرت معصومه(س) اذعان کرد: مزار شریف این بانوی بزرگوار محل توسلات بسیاری از بزرگان و عالمان دینی ما بوده و الآن هم هست، امام خمینی(ره) می فرمودند، هر گاه برایم مشکلی پیش می آمد به حضرت معصومه(س) متوسل می شدم و بعد از توسل گره از کارم باز می شد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: آیت الله مرعشی نجفی به نقل از پدرشان می گفتند، یک شب زمانی که پدرم برای زیارت قبر حضرت زهرا(س) بی تابی می کرد، در خواب دید که به او گفته شد به دنبال یافتن قبر حضرت زهرا(س) نباش چرا که تقدیر الهی این است که این قبر مخفی بماند ولی برای رسیدن به ثواب زیارت قبر حضرت زهرا(س) به قم برو و قبر حضرت معصومه(س) را زیارت کن.

 

امام جمعه اصفهان در ابتدای خطبه ها به استدلالهای اثبات خداوند پرداخت و گفت: یکی از استدلالهایی که برای اثبات وجود خداوند استفاده می شود و برای عموم مردم قابل فهم برهان نظم است و برهان نظم یعنی نظم موجود در عالم هستی نشانه وجود ناظم است، هیچ انسان عاقلی نمی تواند بپذیرد که ساختمانی بدون وجود یک ناظم و ناظر تا مرحله پایانی پیش رفته است، در این عالَمی که همه چیز در آن بر اساس نظم چیده شده، چگونه می توان پذیرفت که ناظمی برایش وجود ندارد.

 

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه پنجاه و سوم سوره فصلت که می فرماید«سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الآفَاقِ وَفِی أَنْفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ» ابراز کرد: خداوند در این آیه می گوید هر چه در کسب علم پیشرفت حاصل شود، علامت های ما بیشتر هویدا می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه به ساختمان دقیق چشم، بینی و دهان اشاره کرد و افزود: در چشم، بینی و دهان چشمه های آبی وجود دارد که موجب رطوبت این اجزا حساس می شود، رطوبتی که اگر نباشد انسان با مشکلات جدی روبرو می شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) که خطاب به مُفَضَّل می فرمایند، دقت کن در آب دهان و منفعتی که در آن وجود دارد، در دهان جریان دائمی آب قرار داده شده تا حلق و زبان کوچک مرطوب بمانند برای این که اگر این مواضع خشک شوند انسان هلاک می شود و اصلاً نمی تواند لقمه غذا را ببلعد، توحید به خوبی با توجه به برهان نظم ترسیم شده است./867/پ201/ج1

ارسال نظرات