۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۴۲۴۳۲
در ویژه برنامه سلام رادیو معارف بررسی شد:

آثار شناخت اهل بیت در زندگی فردی و اجتماعی

در ویژه برنامه سلام آثار شناخت اهل بیت(ع) در زندگی فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و برنامه زندگی را بر محور خدا پایه گذاری کردن از آثار شناخت اهل بیت(ع) عنوان شد.
حرم حضرت معصومه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام اباذری کارشناس رادیو معارف در ویژه برنامه سلام از رادیو معارف به مناسبت دهه کرامت با اشاره به فراز «عَرَّفَ اللَّهُ بَيْنَنَا وَ بَيْنَكُمْ فِي الْجَنَّةِ» از زیارت نامه حضرت معصومه(س) بیان داشت:  در زیارت نامه حضرت معصومه(س)پس از سلام خواسته هایی مطرح می شود که نخستین خواسته این فراز است.

 

وی ادامه داد: این فراز بیان می کند خداوند بین ما و شما در بهشت آشنایی ایجاد کند  که مراد از آن این است ما در بهشتی که شما اهل بیت(ع) در آنجا حضور دارید قرار گیریم؛ شناخت خداوند و ائمه معصوم(ع) همچنین حضرت معصومه(س) با یکدیگر ارتباط دارند.

 

کارشناس رادیو معارف خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می فرماید شخصی که با معرفت حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد؛ منظور از زیارت با معرفت شناخت جایگاه حضرت معصومه است و بدانیم عظمت جایگاه وی به دلیل فرزند امام بودن نیست؛ بر اساس آنچه در روایات بیان شده است مدیریت شفاعت در آخرت به اذن خداوند به دست کریمه اهل بیت است.

 

حجت الاسلام اباذری ادامه داد: زیارت حضرت معصومه(س) با حضور قلب و از نزدیک، از راه های به دست آوردن معرفت و شناخت نسبت به اهل بیت(ع) زیرا هدف از این زیارت، شناخت اهل بیت(ع) و آشنایی با سیرت آنها است.

 

وی با اشاره به آثار شناخت و معرفت نسبت به ائمه معصوم(ع) در زندگی فردی و اجتماعی بیان داشت:  شخص امام شناس تلاش می کند همانند ائمه معصوم(ع) بر نامه زندگی خود را بر محور خدا پایه گذاری کند همان گونه که کریمه اهل بیت تمام زندگی خود را وقف امام زمان خویش کرده است به دلیل این که چنین کاری خواست خداوند است.

 

کارشناس رادیو معارف اضافه کرد: انسان امام شناس همچنین خود را باری راحتی دیگران به زحمت می اندازد و اهل عفو و گذشت فراوان می شود در نتیجه با مردم بر اساس صفا و صمیمیت ارتباط برقرار می کند.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید خوشا به سعادت افرادی که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) وجود داشته باشند به شرط آنکه در دروان غیبت او را اسوه و الگوی خود قرار داده باشند.

 

کارشناس مذهبی افزود: تلاش برای ازدواج جوانان امروزه مهمترین کاری است که زائران اهل بیت می توانند انجام دهند حتی تلاش کنند وقف و نذر خود را در این زمینه انجام دهند زیرا چنین کاری موجب می شود جوانان عفیف و پاکدامن باقی بمانند./1324/پ202/ی

ارسال نظرات