۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۴۲۴۳۹
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین:

بقاع متبرکه مکانی مناسب برای رسیدگی به مشکلات فرهنگی هستند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین درباره نقش امام زادگان و بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ اسلامی به سخنی از رهبر معطم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه به سخن و سفارش رهبر معظم انقلاب، بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، این سخن نشانگر این است که می‌توان بهترین بهره برداری فرهنگی را از بقاع متبرکه داشت و از آن‌ها در جهت رسیدگی به مشکلات فرهنگی استفاده کرد.


بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام رضا نوروزی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره نقش امام زادگان و بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ اسلامی گفت: امام زادگان بیشتر برای تبلیغ وارد ایران شده‌اند و تلاشهایی را در این راستا انجام داده‌اند، در حال حاضر نیز حضور آنان برای ما مغتنم است.

 

وی در ادامه افزود: آگاهی از چرایی حضور امام زادگان در ایران، می‌تواند هدف آنان را به هدف نهایی برای شیعیان تبدیل کند، همچنین بقاع متبرکه مکانی است که مردم می‌توانند در کنار آن به آرامش برسند.

 

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان سخنی از رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: با توجه به سخن و سفارش رهبر معظم انقلاب، بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، این سخن نشانگر این است که می‌توان بهترین بهره برداری فرهنگی را از بقاع متبرکه داشت و از آن‌ها در جهت رسیدگی به مشکلات فرهنگی استفاده کرد.

 

وی سپس با اشاره به تدابیر صورت گرفته در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ابراز داشت: ارتقای کارشناس فرهنگی به معاونت فرهنگی در اداره کل، حضور کارشناس مسؤول فرهنگی در شهرستانها و مسؤول فرهنگی- قرآنی بقعه در بقاع متبرکه، از جمله اقداماتی هستند که برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی صورت گرفته‌اند.

 

این مسؤول با برشمردن برنامه‌های فرهنگی گوناگون در استان عنوان کرد: برای تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌هایی در نظر گرفته می‌شود، علاوه بر آن در ایام مختلف سال نیز طرح‌های ویژه ای اجرا می‌شود که آرامش بهاری، نشاط معنوی در تابستان، بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر، ولایت علوی در قربان تا غدیر و سوگواری یاس نبوی در ایام فاطمیه طرح‌هایی در همین راستا هستند.

 

وی ادامه داد: برای هر طرح در مناسبتهای مختلف از مبلغان اعزام شده از قم و مبلغان بومی استان استفاده می‌شود، با توجه به موقعیت مکانی امام زادگان و بقاع متبرکه استقبال خوبی از طرح و برنامه‌های گوناگون داشتیم.

 

حجت‌الاسلام نوروزی به استفاده از ابزار روز در امامزادگان و اداره اوقاف اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر بخشی از امام زادگان به سامانه پیام کوتاه و سایت مجهز هستند، همچنین در سال جاری، کلاسهای حفظ مجازی قرآن در دارالقرآن نور الثقلین راه اندازی شد، که استان قزوین پنجمین استانی بود که این طرح در آن عملی شد.

 

وی در پایان با بیان برنامه‌های روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه گفت: ‌هر شهرستان در یکی از امام زادگان خود ویژه برنامه‌ای برای بزرگداشت امام زادگان دارد، علاوه بر آن یک برنامه استانی نیز در روز ۱۸ مرداد در امام زاده سلطان سید محمد شهر قزوین، همراه با برنامه‌های تجلیل از افراد مختلف مرتبط به امور امام زادگان و نمایشگاه برگزار خواهد شد./۹۵۵/303/ب3

ارسال نظرات