۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۴۲۴۶۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

داشتن روحیه جهادی رمز موفقیت در حرفه خبرنگاری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، داشتن روحیه جهادی را رمز موفقیت در حرفه خبرنگاری دانست و گفت: اخلاص، صداقت، شجاعت، روحیه شهادت طلبی و حق گویی، حق جویی و حق پویی از مهم ترین ویژگیهای یک خبرنگار است.
حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی

حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به به روز خبرنگار اظهار داشت: ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر از سوی عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.

 

حجت‌ الاسلام مرتضوی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و شخصیت اجتماعی شهید صارمی ادامه داد: محمود صارمی از جمله خبرنگاران پرتلاش و آزاده‏ ای بود که از حضور در خطرناک ترین میدان‏ ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند.

 

وی، اخلاص، صداقت، شجاعت، روحیه شهادت طلبی و حق گویی، حق جویی و حق پویی را از مهم ترین ویژگی های خبرنگار دانست و عنوان کرد: یک رسانه و خبرنگار باید وارستگی کامل از تمام مباحث دنیایی داشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک خبرنگار نمی تواند جناحی فکر کند و وابسته به گروه، جناح، دسته یا باندی باشد، اظهار داشت: خبرنگار مؤمن و مسلمان در دین اسلام وابستگی اش به خدا، اهل بیت علیهم السلام و قرآن است تا آنجا که می توان گفت نخستین خصلت یک خبرنگار مسلمان خدا باوری و معادباوری است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری وظیفه یک خبرنگار را به دست آوردن حقیقت و ابلاغ آن به همه در هر شرایطی دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگار و در کل یک رسانه، که در دنیای امروز شامل هم رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری می‌شود، باید جویای حقیقت باشد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه خبرنگاری با روحیه کسالت، یک جا نشستن و تنبلی سازگار نیست، اظهار داشت: یک خبرنگار موفق آرام و قرار ندارد، پیگیر، بانشاط و با روحیه شجاعت و نترسی به دنبال حقیقت است.

 

حجت ‌الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه شجاعت در گفتن حق، شرط نخست یک خبرنگار مجاهد است، افزود: یک خبرنگار باید به شدت از سست گویی، دروغ، شایعه و شایعه پردازی اجتناب کند و این نخستین شرط خبرنگاری است.

 

وی داشتن روحیه جهادی را رمز موفقیت در حرفه خبرنگاری دانست و گفت: خبرنگار باید اهل تطمیع نباشد، طمع نداشته باشد و به ‌ویژه در بحران ها باید به خدا توکل کند و از مسیر حق منحرف نشود.

 

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها بهترین نوع مدیریت در بحران را انجام داد و در زمان خود رسانه ای بود برای انتقال حقیقت عاشورا به جهان، ابراز داشت: حضرت زینب(س) مظلومیت اهل بیت(ع) و حقانیت راهی که امام حسین(ع) و اصحابشان انتخاب کردند را بعد از شهادت شان به دنیا رساند و تا ابد این خبر باقی ماند.

 

حجت ‌الاسلام مرتضوی گفت: حضرت زینب(س) برای رسیدن به این مهم تمام مصیبت ها را تحمل کرد و با درایت، صبر و تیز بینی، بدون هیچ ترس و واهمه ای از غیر خدا و با توکل بر پروردگار عالم، سهم بزرگی از رسالت امام حسین(ع) را به کل دنیا رساند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری افزود: یکی از رشحات واقعی بزرگ عاشورا، انقلاب اسلامی ایران است و ما هم در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در داخل و خارج کشور خبرنگارانی از جمله شهید آوینی و شهدای خبرنگار هشت سال دفاع مقدس و شهید صارمی داشته ایم که می توانند برای ما الگو باشند.

 

وی یکی از قشرهایی که با نهایت محرومیت تلاش در رساندن حقیقت در سطح جامعه به عموم مردم دارند را خبرنگاران عنوان کرد و افزود: در بحث فیش های نجومی اگر رسانه آگاه وجود نداشت، این مسأله به گوش مردم نمی رسید و این پاک سازی اتفاق نمی افتاد.

 

حجت ‌الاسلام مرتضوی در پایان نقش رسانه و اهمیت حرفه خبرنگاری در کشور را مهم دانست و تصریح کرد: در عصر حاضر که بیشترین قدرت رسانه در جهان در اختیار اجانب و کشور های غربی است و سعی در زیبا جلوه دادن شیطان دارند، نقش رسانه های داخلی و اسلامی باید بسیار زیاد مورد توجه قرار گیرد و بیشتر مورد حمایت باشند.

 

گفتنی است، شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، هفده مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید./302/9457/ب1

ارسال نظرات