۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۴۲۵۳۰
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

نگاه به مسؤولیت باید خادمانه باشد/ رانت و ویژه‌خواری آفت مسؤولیت

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که نگاه به مسؤولیت باید خادمانه باشد، گفت: رانت، ویژه‌خواری و داشتن نگاه منت بر سر مردم به‌ جای نگاه خدمت به آنها، مهم‌ترین آفت و آسیب مسؤولیت در نظام اسلامی است.
حجت الاسلام تقوی- مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی- مصلای بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امروز در آیین معارفه نخستین نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در نگاه اسلامی مسؤولیت امانتی است که به انسان سپرده می‌شود، از این‌ رو این امانت باید به امانت‌دار مناسبی سپرده شود.

 

وی با بیان اینکه نگاه ما به مسؤولیت هایی که در نظام ولایت در بین افراد توزیع می‌شود نگاه امانتی است، اضافه کرد: به همین دلیل باید بدانیم مسؤولیت کار ساده‌ای نیست که برای آن پول خرج کنیم تا آن را به چنگ بیاوریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه مسؤولیت برای خدمت است، ادامه داد: وقتی در جایگاهی قرار می‌گیریم باید نوکر مردم باشیم نه آقای آنها، به همین دلیل نیز امام راحل فرمود: «به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید».

 

وی خاطرنشان کرد: مسؤولیت به ما قدرت می‌دهد و انسان را تجهیز می‌کند، اما این قدرت باید در راستای خدمت به مردم مصرف شود به‌ گونه‌ای که نگاه ما به مسؤولیت نگاه خدمت باشد نه نگاه منت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر اینکه نباید در قدرت و مسؤولیت ویژه‌خواری و رانت داشته باشیم، اضافه کرد: باید مسؤولیت و پست‌ها برای احقاق حق و از بین بردن باطل باشد.

 

وی با بیان اینکه باید امانت مسؤولیت به برترین و توانمندترین افراد سپرده شود، اظهار کرد: وقتی مسؤولیت‌ها به افراد و مدیران توانمند سپرده شود مردم طعم خوش خدمت را بیش از گذشته چشیده و اعتماد آنها به نظام اسلامی افزایش پیدا می کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: اینکه برخی افراد برای به دست آوردن یک پست و مسؤولیت به هر دری می‌زنند، هزینه‌های زیادی می‌کنند و ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند، به این دلیل است که آنها مسؤولیت را به‌ عنوان یک طعمه نگاه می‌کنند، در حالی که نگاه اسلام متفاوت است.

 

وی اضافه کرد: به دلیل همین موضوع است که باید در انتخاب و گزینش مدیران و مسؤولان به ارزشی بودن آنها هم توجه کنیم تا بهترین و کارآمدترین افراد در مسند امور قرار گیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی افزود: البته ماندگاری خدمات و ارزش‌های مدیران نیز در گرو خدمت صادقانه و خالصانه به مردم است؛ زیرا ملت خدمتگزاران واقعی خود را به‌ خوبی می‌شناسند.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: با وجود این رانت، ویژه‌خواری و داشتن نگاه منت بر سر مردم به‌ جای نگاه خدمت به آنها، مهم ترین آفت و آسیب مسؤولیت در نظام اسلامی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتصاب نخستین نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: اینکه رهبری مسؤولیت نمایندگی خود در استان خراسان شمالی را به حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی سپرده‌اند، نشان از اعتماد رهبری به وی دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی همچنین با تجلیل از زحمات و خدمات آیت‌الله مهمان‌نواز در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز انسانی متواضع است که بیش از نیم‌قرن برای اعتلای اسلام و انقلاب در این خطه تلاش کرده است.

 

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با قرائت حکم رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی را به‌ عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی معرفی کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات