۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۴۳۵۹۹
مدیرکل اعزام و پشتیبانی حوزه‌های علمیه کشور خبر داد؛

فعالیت 3500 روحانی مبلغ در طرح هجرت بلند مدت

مدیرکل اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 500 روحانی مبلغ در سراسر کشور در طرح هجرت بلندمدت حضور دارند.
حجت الاسلام غفاری - گردهمایی روحانیان طرح هجرت خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله غفاری، مدیرکل اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه برادران کشور عصر امروز در گردهمایی مبلغان طرح هجرت استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در کشور، اظهار کرد: در قالب این طرح روحانیان و مبلغان به مناطق مختلف کشور به‌ویژه روستاها و مناطق محروم ایران اسلامی عزیمت کرده و در این مناطق اقدام به اجرای فعالیتهای فرهنگی و ترویج معارف دینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کل کشور بیش از 3 هزار و 500 روحانی مبلغ در قالب طرح هجرت به فعالیت تبلیغی می‌پردازند، افزود: امر خطیر و مهم تبلیغ معارف دینی بر عهده روحانیان گذاشته شده؛ ازاین‌رو تلاش می‌شود با اعزام مبلغان به مناطق مختلف در کنار فعالیتهای تبلیغی دینی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام غفاری ادامه داد: روحانیان مبلغی که در قالب طرح هجرت به روستاها و مناطق محروم کشور اعزام می‌شوند در زمینه مسائل عبادی، فرهنگی و اجتماعی مردم این مناطق فعالیت کرده و برنامه‌های گوناگونی را مدیریت و اجرا می‌کنند.

مدیر اجرایی طرح هجرت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر فعالیت بیشتر در راستای شناسایی مناطق آسیب‌پذیر، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و معاونت تبلیغ آماده هستند تا با آموزش اختصاصی و با توجه به اوضاع و نیازهای هر منطقه اقدام به اعزام مبلغ کنند.

وی با بیان اینکه محور فعالیت روحانیان مبلغ در طرح هجرت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد است، اضافه کرد: مساجد پایگاه انتشار دین و معارف اسلامی است؛ از این‌ رو باید تلاش شود با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جوانان و نوجوانان را به مساجد و این اماکن مقدس جذب کرد.

حجت‌الاسلام غفاری با تأکید بر اینکه در این راستا بایستی به نیازها و اوضاع فرهنگی و اجتماعی هر منطقه نیز توجه داشت، اظهار کرد: برنامه‌های اجرایی روحانیان مبلغ در طرح هجرت با توجه به نیازها و اوضاع مناطق با یکدیگر تفاوت دارد؛ به همین دلیل در این زمینه تلاش می‌شود با اولویت‌بندی نیازها، اقدامات تبلیغی در راستای رفع مشکلات و آسیبهای اولویت‌دار صورت گیرد.

حجت‌الاسلام غفاری ادامه داد: فعالیتهای قرآنی از جمله قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم، آشنا کردن مردم با فعالیت فرقه‌های موجود در مناطق، برگزاری برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان، هدایت و مشاوره با آسیب‌دیدگان اجتماعی، برگزاری محافل و مجالس مذهبی در ایام و مناسبتهای مختلف در طول سال و غیره برخی از فعالیتهایی هستند که با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ طرح هجرت در روستاها و مناطق کمتر برخوردار کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه برادران کشور با اشاره به اینکه همچنین روحانیان طرح هجرت در مناطق مختلف اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی درزمینهٔ مسائل اعتقادی و شرعی می‌کنند، ادامه داد: این کلاسها کاملاً علمی و کارشناسی برگزار شده و تلاش می‌شود بیشترین بازدهی و تأثیر را داشته باشند./9314/202/ب2

ارسال نظرات