۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۴۳۸۶۸
حجت الاسلام گواهی:

خدا را در مراسم شادی فراموش نکنیم

استاد حوزه علمیه با بیان این که در مراسم‌های شادی متأسفانه اتفاقاتی رخ می‌دهد که انسان از خدا دور و از یاد خداوند غافل می‌ کند، گفت: مسلمانان باید در مراسم شادی خود نماز اول وقت را به پا دارند و از هر گونه اسراف پرهیز کنند.
سخنرانی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه 23 مرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: اهل بیت(ع) در مراسم شادی همیشه خدا را یاد می‌کردند و از او مدد می‌گرفتند اما متأسفانه شاهدیم عده‌ای در مراسم عروسی از خدا غافل می‌شوند.

وی بیان داشت: تأکید اسلام بر شادی و شادزیستن بوده است، مسلمانان باید در مراسم شادی خود نماز اول وقت را به پا دارند و از هر گونه اسراف پرهیز کنند.

وی افزود: خداوند در قرآن مجید می‌فرماید؛ هر گاه به فردی بدی کردید و در حق او ظلم کردید طلب استغفار و بخشش کنید، شکر‌گزاری نعمت را بر افراد افزون می‌کند خداوند از راه‌های گوناگون نعمت را به بندگانش عرضه می‌دارد.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به مقام امامزادگان، تأکید کرد: امامزادگان لنگرهای معنوی کشور ایران هستند و ما باید قدر این نعمت عظیم الهی را بدانیم  وجود بیش از 11 هزار امامزاده در ایران خیر و برکت را برای ایرانیان داشته است.

وی گفت: سیره اهل بیت(ع) بر مدارا کردن و صبوری در برابر مشکلات بوده است، متأسفانه در سال‌های اخیر طلاق در کشور ما بسیار زیاد شده است، طلاق بدترین حلال خداوند است که با پیروی از سیره اهل بیت(ع) می‌توان آمار آن را پایین برد.

کارشناس مذهبی درباره شیوه همسرداری اهل بیت(ع)، تأکید کرد: اهل بیت(ع) همیشه با ملایمت و عدالت با همسر و فرزندان رفتار می‌کردند، گذشت و صبوری در برابر مشکلات مهم‌ترین درس اهل بیت(ع) برای شیعیان است.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به فتوای تکفیری‌ها، اظهار داشت: در اسلام همواره بر عدالت و مهربانی در خانواده توصیه شده است، اما فتوای اخیر تکفیری‌ها در عربستان مبنی بر اینکه هنگامی که مرد در خانه نیست زن حق ندارد از وسایل خنک کننده  استفاده کند، واقعا بی عدالتی است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2016 در ایران، مشهد مقدس است، وجود مبارک علی بن موسی الرضا(ع) سبب خیر و برکت در ایران عزیز است.

کارشناس مذهبی با اشاره به مقام حضرت معصومه(س)، گفت: مرحوم علامه‌ طباطبایی می‌فرماید؛ یکی از افتخارات بزرگ زندگی من این است که 40 سال روزه‌ام را با بوسیدن ضریح حضرت معصومه(س) افطار می‌کنم.

حجت الاسلام گواهی در پایان گفت: سنت خداوند این است که اسرار یکدیگر را فاش نکنید و با یکدیگر مدارا کنید، پرهیز از اسراف وکینه‌توزی مسیر رشد و سعادت انسان را هموتر می‌کند./856/202/ب2

ارسال نظرات