۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۴۴۰۹۰
امام جمعه بابل:

جامعه اسلامی نیازمند شناخت سبک زندگی رضوی است

امام جمعه بابل با تأکید بر شناخت سبک زندگی رضوی، گفت: جامعه اسلامی ما برای در امان ماندن از خطرات تهاجم فرهنگی غرب، نیازمند شناخت دقیق سبک زندگی رضوی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در مسجد خاتم الانبیای این شهر با تأکید بر الگوگیری از سیره عملی ثامن الحجج(ع)، گفت: رفتار، منش و سیره رفتاری امام رضا(ع) الگویی برجسته برای شیعیان و پیروان آن حضرت است.

وی با اشاره به سفر امام هشتم از مدینه به مرو، اظهار داشت: امام رضا(ع) همه توان خود را برای احیا و توسعه فرهنگ تشیع به کار برد و سعی کرد تا در عبور از شهرهای مختلف این جلوه ها را بنمایاند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به روایت سلسله الذهب از امام رضا(ع) در نیشابور، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) با توجه به فشارهای مأمون از هر فرصتی برای ایفای نقش مؤثر خود در احیای جامعه اسلامی استفاده کرد که نمونه برجسته آن بیان حدیث سلسله الذهب در میان هزاران نفر از مردم نیشابور است.

وی افزود: احیای علوم اسلامی در دوران امام رضا(ع) رونقی دوباره گرفت و مناظرات آن حضرت با دانشمندان دیگر مذاهب و فرق، قدرت علمی امام معصوم(ع) و جایگاه فقه شیعی را به آنها نشان داد.

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این مطلب که ما باید ذره ذره حیات خود را با حیات امام رضا(ع) تطبیق بدهیم، خاطرنشان کرد: سیره اخلاقی امام رضا الگویی برجسته برای جامعه ما است تا جلوه های ادب در رفتارهای فردی و اجتماعی را از سیره آن بزرگوار فرا بگیریم.

وی ادامه داد: امام رضا(ع)، قبله دلها و ملجأ عاشقانی است که قلوب خود را از نقاط دور و نزدیک با آن حضرت گره زدند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرای بابل با اشاره به این مطلب که سبک زندگی رضوی باید بیشتر مورد توجه جامعه ما باشد، گفت: در زمانی که شاهد هجوم گسترده دشمنان برای تغییر ماهیت و هویت در جوامع اسلامی به ویژه در این کشور هستیم، سبک زندگی رضوی الگویی برجسته برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.

وی با تأکید بر دقت متولیان امور فرهنگی بر نگاهی متناسب بر برپایی جشن ها و اعیاد اسلامی، اظهار داشت: باید کام جامعه اسلامی به ویژه نسل های جوان و نوجوان را در برپایی جشن هایی شایسته با شهد شیرین محبت اهل بیت(ع) و از جمله امام رضا(ع) شیرین کرد.

حجت الاسلام روحانی به روایتی از سیره زندگی امام رضا(ع) پرداخت و تصریح کرد: امام رضا(ع) دارای شخصیتی گیرا و جذاب بودند و محال بود که کسی با ایشان برخورد کند و شیفته و مجذوب آن حضرت نگردد.

وی با تقدیر از برپایی جشنواره های متعدد امام رضا(ع) در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: جشنواره های رضوی گامی مهم در شناخت ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) در قالب هنر است و این در استحکام پیوند قلبی جامعه اسلامی با آن حضرت موثر است./1313/202/ب2

ارسال نظرات