۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۴۴۷۳۵
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

ترویج قرآن راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی غرب

امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و نبرد نرم با دشمن، گفت: استکبار جهانی و مزدوران غرب به دنبال ترویج فرهنگ غربی در جامعه ما هستند، ترویج قرآن راهکاری برای مقابله با این تهاجم دشمن در حوزه فرهنگی و اعتقادی است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن  مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار مربیان مساجد ویژه نونهالان استان با اشاره اهمیت تربیت، اظهار داشت: انسان قابل تربیت است، اگر چه مسائل وراثتی نیز از اهمیت برخوردار است، ولی در صورت نبودن عامل وراثت نیز انسان قابل تربیت است.

وی افزود: در این عالم همه موجودات قابل تربیت هستند، اعم از انسان، حیوان و نبات حتی بعضی جمادات همان سنگها و خاکهای معمولی در اثر تابش آفتاب و سایر عوامل جوی با تربیت تکوینی الهی اینها تبدیل به فلزات قیمتی می شوند، در نباتات هم بسیار روشن است، یک گل خودرو فرق دارد با یک گلی که به دست باغبان تربیت می شود.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: در تربیت غیر تکوینی مربیان نقش مؤثری دارند، انبیاء برای تربیت بشر آمدند، اولیاءا... برای تربیت بشر وظیفه دارند و همینطور طبقات بعدی معلمان، اساتید، روحانیت هر کدام در تربیت انسانها و نفوس بشر نقش مؤثری دارند.

وی بیان داشت: در تأثیر پذیری انسان دورانهای مختلف زندگی متفاوت است، در دوران کودکی به عقیده روان کاوان تعلیم و تربیت اثرش خیلی بیشتر است، روایت است «العلم فی الصغر، کالنقش فی الحجر» و  «الْتَّرْبِیةُ فِی الصِّغَرِ کالنَّقْشِ فِی الْحَجَرِ» یعنی اگر به بچه درسی را یاد بدهید مثل این است روی سنگ حکاکی کردید و این ماندگار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تربیت قرآنی کودکان، این امر را مهم و اساسی خواند و افزود: مربیان باید سعی کنند آداب اسلامی را به کودکان و نونهالان با زبان کودکانه بیاموزند و با رویکرد قرآنی وارد میدان تعلیم و تربیت شوند و کودکانی را تربیت کنند که بر اساس محورهای دینی رشد پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه مربیان قرآن باید تلاش کنند قرآن را در همین دوران کودکی به نونهالان بیاموزند، خاطرنشان کرد: اگر نونهالان در دوران کودکی شروع به یادگیری قرآن  و حفظ سوره های کوچک قرآن کنند، اگر این امر اتفاق بیافتد قابل تقدیر و یک عملکردی مهم و اساسی است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و نبرد نرم با دشمن، تأکید کرد: استکبار جهانی و مزدوران غرب به دنبال ترویج فرهنگ غربی در جامعه ما هستند، ترویج قرآن و آموزه های الهی راهکاری برای مقابله با این تهاجم دشمن در حوزه فرهنگی و اعتقادی است./854/202/ب2

 

ارسال نظرات