۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۴۵۱۲۸
امام جمعه فاروج:

مدیران از مسؤولیت پلی برای رسیدن به ثروت و مادیات نسازند

امام جمعه فاروج با بیان اینکه مسؤولیتها و سمتهای دولتی درواقع امانتهایی بر دوش مدیران هستند، گفت: نباید مدیران از مسؤولیت پلی برای رسیدن به ثروت و مادیات بسازند.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، از دولتمردان و مسؤولان دولت تدبیر و امید خواست تا به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه عمل لبیک بگویند.

وی با تأکید بر لزوم تلاش و فعالیت بیشتر مسؤولان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، اظهار کرد: باید مدیران خدمت صادقانه با مدیریت جهادی را اساس کار خود قرار داده و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات واقعی جامعه به کار گیرند نه آنکه در بند تفکرات و تمایلات سیاسی خویش باشند.

حجت‌الاسلام قلیزاده ادامه داد: داشتن ارتباط مناسب با ملت، مردمی بودن، به میان مردم رفتن و همانند آنها زندگی کردن برخی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مدیران و مسؤولان است که باید همواره مورد توجه آنها باشد.

وی اضافه کرد: در حالی که رمز بقاء و اعتلای دولتها اعتمادسازی بین دولت و ملت است، از طرف دیگر یکی از عوامل ضعف دولتهای مختلف نیز جدایی آنها از ملتها است که دولت تدبیر و امید می‌بایست به این اصل مهم نیز توجه ویژه داشته باشد.

حجت‌الاسلام قلیزاده در ادامه با تأکید بر اینکه نباید مدیران جامعه ما مسؤولیت را به‌مثابه طعمه دیده و از آن سوءاستفاده کنند، افزود: مدیران نظام اسلامی باید در نحوه مدیریت و فعالیت خود با مدیران سایر نظامها تفاوتهای بنیادینی داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با بیان اینکه مسؤولیتها و سمتهای دولتی درواقع امانتهایی بر دوش مدیران هستند، خاطرنشان کرد: نباید مدیران از مسؤولیت پلی برای رسیدن به ثروت و مادیات بسازند.

وی همچنین با تأکید بر ارائه آمار و گزارش عملکرد درست از سوی مسؤولان دولتی، تصریح کرد: آمارها باید برای مردم ملموس باشد؛ چرا که جامعه مسائلی چون کاهش تورم، بهبود اشتغال و خروج از رکورد را لمس کرده و نمی‌توان با ارائه آمارهای غیرواقعی از مردم انتظار پذیرش داشت.

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن از مسؤولان خواست که انقلابی بوده و با موضع‌گیری انقلابی، هیچ‌گاه از دشمنی و خباثت آمریکا و استکبار جهانی غافل نشوند.

وی بر جدی گرفته شدن خطر نفوذ دشمنان به بخشهای مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور نیز تأکید کرد و گفت: دشمنان همواره به دنبال نفوذ و ضربه زدن به نظام اسلامی در بخشهای گوناگون بوده و هیچ‌گاه برای اسلام و نظام دینی ما دلسوزی نخواهند کرد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به لزوم حفظ شتاب علمی کشور، تصریح کرد: در بخش فرهنگ نیز بایستی مدیران دولت یازدهم از خطر رهاسازی و لاابالی‌گری فرهنگی آگاه بوده و اجازه ندهند مصادیق فرهنگ غربی در جامعه اسلامی ما رشد کنند.

گفتنی است، دوم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام(ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رییس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر به‌عنوان دو نمونه از دولتمردان مردمی است. در این راستا به‌منظور آشنایی مردم با فعالیتها و بیان اهداف و برنامه‌های آینده دولت، از دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است./9314/302/ب2

ارسال نظرات