۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۴۴۵۲۰۷
حجت الاسلام جباری مطرح کرد:

ضرورت تأسیس کتابخانه‌‌ عمومی در مناطق محروم استان قم

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به استقبال مردم نسبت به مسابقات کتابخوانی در کشور بر لزوم تأسیس کتابخانه های عمومی در مناطق محروم استان قم تأکید کرد و آن را لازمه رشد فرهنگی مردم دانست.
حجت الاسلام عطاء الله جباری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عطاء الله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، عصر امروز در آیین اختتامیه استانی ششمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی که در کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای قم برگزار شد، اظهار داشت: برای من افتخار بود که این توفیق را داشته باشیم که با نام امام رضا(ع) در استان قم فعالیت فرهنگی داشته باشیم.

وی گفت: در استان قم در رده کودکان در نقاشی و کتاب دوست مهربان کبوترها 340 نفر، در رده نوجوانان 450 نفر و کتاب امام علی ابن موسی الرضا(ع) در رده بزرگسالان هم 263 نفر شرکت کردند که از این تعداد 278 نفر برگزیده شده اند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که برگزیدگان این مسابقه به صورت متمرکز در تهران انتخاب شده اند، گفت: در گذشته این جشنواره در یک استان برگزار می شد و حدود 1000 نفر شرکت می کردند ولی امسال با تبلیغاتی که شد بیش از 200 هزار نفر شرکت کردند که رشد دویست برابری را در کشور نشان می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به این که استقبال چشمگیری در سال جاری از این مسابقه شده است و بازخورد بسیار خوبی در میان خانواده ها و به خصوص کودکان داشته است در سالهای آینده با انتخاب کتابهای با محتوای بهتر کیفیت مسابقه را ارتقا خواهیم داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به نگاه ویژه نهاد کتابخانه های عمومی کشور به استان قم تصریح کرد: امیدواریم که این نهاد تأسیس کتابخانه های عمومی را در مناطق محروم استان مورد توجه قرار دهد تا مردم این مناطق هم بتوانند از این خدمات بهره ببرند و به ارتقاء سطح فرهنگی مردم در این مناطق منجر شود.

وی به تقویت فعالیت های فرهنگی در استان قم تأکید کرد و ابراز داشت: باید از ظرفیت های استانی برای افزایش سرانه کتابخوانی در کشور استفاده مطلوب شود که این امر نیازمند همکاری و پشتیبانی نهادهای مربوطه فرهنگی کشور است.

گفتنی است در این اختتامیه که با حضور حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و دیگر مسؤولان فرهنگی استان برگزار شد از تعدادی از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی تقدیر به عمل آمد./843/پ202/ی

ارسال نظرات