۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۴۴۵۳۶۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

دوری از مسجد و محراب زمینه ساز بحرانهای فرهنگی در جامعه است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، دوری از مسجد و محراب را سبب بروز مشکلات و انحراف دانست و با بیان این که مسجد در هرمنطقه ای بیداری و هوشیاری را در بین مردم تقویت می کند، گفت: مساجد و تکایا وسیله ای برای رسیدن به قرب الهی و سعادت است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در نكا، حجت الاسلام محمدباقر محمدي لاييني، عضو شورای حوزه علمیه مازندران يكشنبه شب در همايش بزرگداشت روز مسجد در مسجد امام خميني(ره) نكا اظهار داشت: امروز مسجدالنبي را به مركز سكوت در برابر خيانتهای يهود تبديل كرده‌اند و در مقابل جنايتهای مختلف صهيونيست و غاصبان، سكوت اختيار شده است و وفاق و دوستي پشت پرده ايجاد شده و به نوعي اين مسجد خوب به مسجد بد، تبديل شده است.

وي افزود: ايران اسلامی همواره در برابر استكبار، آمريكا و صهيونيست ايستاده است و توطئه ها و ترفندهاي دشمنان هيچ تاثيري بر اراده پولادين ما ندارد اما شيخ نشينان منطقه و خادم الحرمين، حرمين را به پايگاه ستيز و مقاومت در برابر جانيان صهيونيست تبديل كرده اند و سكوت اختيار كرده اند.

امام جمعه نكا ادامه داد: مساجد همواره پايگاه دوستي، اجتماعات خير و صلاح براي مردم بوده است و از دوران گذشته هم برنامه هاي مختلف سياسي از سوی امامان و پيامبران در مساجد برگزار مي شده است و اينكه امروزه زمزمه‌هايي شنيده مي شود كه مسجد ربطي به شعار، پايگاه مقاومت و بسيج ندارد اين مسأله خطرناك است چرا كه از اين طريق مسجد خوب تبديل به مسجد بد مي شود.

حجت الاسلام محمدي لاييني گفت: مساجد ما بايد داراي شور و هيجان خاص باشند و هيأت امناي مساجد و روحانيت براي فضاسازي و ايجاد هيجان در مساجد تلاش كنند و براي اين منظور كارگروه هاي شهرستاني تشكيل و جاذبه سازي براي مساجد انجام شود.

وي افزود: اگر جوانان و خانواده ها به مسجد نمي آيند شما مساجد را به خانه ها ببريد و يك مسجد خانگي تشكيل دهيد و ارزش ها را در فضاهاي مجازي نهادينه كرده و حضور مسجد را در بين خانواده ها و در فضاي مجازي نهادينه كنيد.

امام جمعه نكا همچنين ادامه داد: بايد در مساجد فضاهاي زيبا و جذاب براي جوانان در نظر گرفته شود تا جوانان از مساجد طرد نشوند و روحانيت و هيأت امناي مساجد ضمن خوشرويي با جوانان و نوجوانان، شرايط ماندگاري آنان را در مساجد افزايش دهند.

حجت الاسلام محمدي لاييني افزود: بايد توجه شود كه مسجد بايد در خط ولايت و خدمت رساني باشد و توجه شود كه مسجد بدون ولايت فايده و اثري براي جامعه ندارد و به همین دلیل بايد ضمن حفظ وحدت، مساجد خود را پر از نور ولايت و امام زمان(عج) كنيم.

استاد حوزه علمیه مازندران، دوری از مسجد و محراب را سبب بروز مشکلات و انحراف دانست و با بیان این که مساجد در هرمنطقه ای بیداری و هوشیاری را در بین مردم تقویت می کند، گفت: مساجد و تکایا وسیله ای برای رسیدن به قرب الهی و سعادت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: روز جهاني مسجد، روز به آتش كشيدن مسجدالاقصي نيست بلكه روز بناي مسجدالنبي است و همانطور كه در گذشته مساجد افزون بر اقامه نماز در اوقات مختلف مكاني براي برگزاري جلسات مختلف واجتماع افراد بودند اكنون نيز اين مسأله رعايت شود تا در تحكيم روابط و وحدت آفريني تلاش شود.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش مهم مساجد در عرصه های مختلف جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مساجد زمینه ساز توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی هستند، افزود: این جامعیت با حضور امامت و پیشوایی روشن، فعال و زمان شناس محقق خواهد شد.

وی، حضور روحانی امام جماعات در هر مسجد را ضروری دانست و با بیان این که مساجدی که از نعمت روحانی بی بهره اند از رونق فعالیتهای دینی و فرهنگی بی بهره اند، افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا همه مساجد استان از امام جماعت روحانی بهره مند شوند.

امام جمعه نکا از مساجد به عنوان بهترین پایگاه جهت ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: باید از ظرفیتهای بالقوه مساجد در جهت تقویت باورهای دینی جامعه بیشتر استفاده شود. 

استاد حوزه علمیه مازندران، مسجد را بهترین فضا برای انجام کارهای تربیتی برشمرد و گفت: در حال حاضر از ظرفیت بالای مساجد در این باره کمتر استفاده می شود همچنان که فضاهای خالی برای انجام این امور در مساجد بسیار است./202/1317/ب1

ارسال نظرات