۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۵۳۹۴
امام جمعه قلعه گنج:

مساجد بزرگترین نقش را در هدایت جامعه دارند

امام جمعه قلعه گنج با بیان اینکه مساجد بزرگترین نقش را در هدایت جامعه دارند، گفت: مساجد باید مسائل فرهنگی، مذهبی و دینی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و مساجد از دیرباز در مسائل ریز خانواده تاثیرگذار بود و از نظر اقتصادی مشکل گشا نیز بوده است.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: ساخت مسجد یکی از اموری است که خداوند تبارک وتعالی تأکید زیادی به آن دارد، ساخت و ساز و آباد کردن مسجد تنها به ساخت و ساز آن نیست؛ بلکه آباد کردن مساجد با جذب مردم به مساجد است.

وی بیان کرد: فعالان مساجد باید در این راستا همت بیشتری داشته باشند، و با برخورد مناسب درصدد تلاش جذب مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به مساجد باشند، و متأسفانه در بعضی از مساجد شاهدیم که از ورود بچه ها به به سبب شلوغ کردن به مسجد جلوگیری می شود و این امر  بسیار اشتباه است و سبب دوری بچه ها از سنین خردسالی به مساجد می شود.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: فعالان مساجد باید در این راستا با برگزاری کلاسهای قرآنی، فرهنگی و هنری در جذب بچه ها از سنین خردسالی تلاش کنند تا آنان با رویکرد مسجد آشنا شوند.

امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: در انتخاب امام جماعت و هیأت امنایی مساجد باید دقت شود و مسجد متعلق به همه مردم است و نباید مسجد صرفا متعلق به گروه و جناح خاصی باشد.

وی با اشاره به اینکه مساجد بزرگترین نقش را در هدایت جامعه دارند، افزود: مساجد باید مسائل فرهنگی، مذهبی و دینی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و مساجد از دیرباز درمسائل ریز خانواده تاثیرگذار بود و از نظر اقتصادی مشکل گشا نیز بوده است.

حجت الاسلام نجنو ادامه داد: مساجد باید در رفع مشکلات فرهنگی امروز جامعه دخالت کنند و باید مکانی برای ایجاد محبت بین خانواده‌ها باشد و با وساطت ریش سفیدان در مساجد مانع از معضل اجتماعی طلاق شد.

امام جمعه قلعه گنج در پایان عنوان کرد: باید با ایجاد روحیه نشاط در جوانان زمینه های گرایش به مسجد در این قشر افزایش دهیم، که گرایش نداشتن جوانان به مساجد یکی از ترفندهای دشمن است که در این راستا تلاش زیادی دارد که جوانان از مساجد فاصله بگیرند و می طلبد همه فعالان مساجد در جذب قشر جوان و نوجوان به مساجد کوشا باشند./9709/302/ب3

 

 

 

ارسال نظرات