۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۴۵۹۹۳
آیت الله مجتهد شبستری:

مسؤولان اهتمام بیشتری به مسائل فرهنگی داشته باشند

امام جمعه تبریز با تأکید بر توجه مسؤولان به مقوله فرهنگ، گفت: از 65 پروژه‌ای که افتتاح می‌شود 24 پروژه نمازخانه است و این نشان از اهمیت ترویج فرهنگ، ارزشهای دینی، الهی و نمازخوانی در کشور و تلاش مسؤولان در این راستا است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح 65 پروژه عمرانی، رفاهی، آموزشی و پرورشی، با بیان اینکه آموزش و پرورش نسبت به دانشگاه از حساسیت بیشتری برخوردار است، گفت: سنین کودکی انسان نسبت به امر تربیت مستعدتر است.

وی با تأکید بر مسأله تربیت و توجه به پرورش کودکان و جوانان در آموزش و پرورش، افزود: سنین کودکی بهترین دوران برای تربیت فرزندان این سرزمین است، چرا که انسان در دوران کودکی و نوجوانی تأثر بیشتری نسبت به امر تربیت دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به غربت دو واژه آموزش و پرورش در پیش از انقلاب و دوران طاغوت پهلوی، ابراز داشت: در دوران طاغوت خبری از آموزش و پرورش در کشور نبود، بعد از انقلاب اسلامی بود که شاهد توجه به امر آموزش و پرورش بودیم و پیشرفتهای قابل توجهی را در این زمینه داشته ایم.

وی با تقدیر از اقدام خیران در عرصه فعالیتهای حسنه اجتماعی و آموزش و پرورش، ادامه داد: 50 درصد این پروژه‌ها از سوی خیران اقدام شده است، این اقدامات خیران از سنتهای حسنه‌ است، در شرایط فعلی کمک کردن به بازسازی و تأسیس مدارس تحصیلی ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه مسؤولان به مقوله فرهنگ، ابراز داشت: از 65 پروژه‌ای که افتتاح می‌شود 24 پروژه نمازخانه است و این نشان از اهمیت ترویج فرهنگ، ارزشهای دینی، الهی و نمازخوانی در کشور و تلاش مسؤولان در این راستا است.

وی با تأکید بر اینکه احداث نمازخانه‌ها مسؤولان را مؤظف می‌کند به مسائل فرهنگی و مقابله با جنگ نرم بپردازند، ابراز کرد: مسؤولان باید پیش از پیش مسائل فرهنگی را مورد توجه قرار دهند و در برابر توطئه های فرهنگی و برنامه نفوذ دشمن فعال تر عمل کنند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه دانش آموزانی که به نماز اهمیت می دهند از پیشرفت درسی بیشتری برخودار هستند، تصریح کرد: نماز سبب منظم شدن انسان و توجه به مسائل فردی و پیشرفت درسی می شود، علم و پیشرفت آن با نظم و انضباط حاصل می شود./854/202/ب2

ارسال نظرات