۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۴۷۲۹۴
در سه سال گذشته صورت گرفت؛

برگزاری بیش از 30 عنوان جشنواره فرهنگی هنری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید محصولات فرهنگی با نگاه امیدآفرین، با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی در دستور کار این اداره کل است، گفت: جشنواره‌های فرهنگی با موضوعات مختلف که در سه سال اخیر در چهارمحال و بختیاری برگزار شدند به 31 عنوان رسید.
جواد کارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه این استان، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاستهای توسعه همگانی فضای فرهنگی هنری را پیگیری کرد که در چهارمحال و بختیاری نیز بخشی از این سیاستها محقق شد به گونه‌ای که برخی از برنامه‌های فرهنگی هنری در این استان نسبت به سالهای قبل جهش محسوسی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در برگزاری کنسرتهای موسیقی در بخشهای سنتی، مقامی، کلاسیک و پاپ به ذائقه مردم توجه ویژه شده است، تصریح کرد: در این استان بیش از 45 کنسرت منطقه‌ای، ملی و استانی برگزار شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تولید محصولات فرهنگی با نگاه امیدآفرین با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی در دستور کار این اداره کل است، یادآور شد: جشنواره‌های فرهنگی با موضوعات مختلف که در سه سال اخیر در چهارمحال و بختیاری برگزار شدند به 31 عنوان رسید.

وی خاطرنشان کرد: برپایی 14 عنوان نمایشگاه های فرهنگی، هنری و قرآنی، برگزاری سه نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران کشوری، برپایی دو دوره نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم ‌افزارهای قرآنی، برگزاری فعالیتهای قرآنی متفاوت و برگزاری دوره‌های تفسیر و آموزش قرآن کریم از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزاری جشنواره اذان، ادبیات داستانی، جشنواره هنری کاریکاتور، مد و لباس عکس، داستانهای بومی و محلی و نماز و نیایش را از برنامه‌های شاخص فرهنگی در سه سال گذشته عنوان کرد و افزود: تقدیر و تجلیل از نخبگان در خلق آثار هنری در رشته‌ های خوشنویسی، طراحی پوستر، منبت ‌کاری و طراحی گرافیکی در سالهای گذشته صورت گرفته است.

کارگران با بیان اینکه در این مدت سعی در افزایش سطح کمی و کیفی حضور رسانه‌ها در فضایی مثمر و حضور نو قلمان و نیروهای جوان در حوزه‌ های مطبوعاتی شده است، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات جوانان در جهت مشاوره‌های فرهنگی و هنری، تأکید بر نهادینه کردن ارزشهای اسلامی و ترویج ارزشهای اصلی دینی جزو اولویت‌های کاری این اداره کل بوده است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست در تشکیل شورای فرهنگ عمومی طی سه سال گذشته افزود: همچنین از دیگر موفقیات این اداره کل می ‌توان به کسب رتبه نخست این نهاد در میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و رتبه برتر واحد مطبوعاتی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته به هنرمندان را 3 میلیارد ریال عنوان و تأکید کرد: در سه سال گذشته از دولت یازدهم تعداد عناوین کتابهای منتشر شده به 84 عنوان، شمارگان کتابهای منتشره به 126 هزار نسخه افزایش یافته و در حال حاضر 47 ناشر فعال در این استان مشغول به کار هستند.

این مقام مسؤول در ادامه بیان داشت: ظرفیتهای سینماهای این استان به یک هزار و 285 صندلی، تعداد تماشاگران فیلم در سالنهای سینما به 161 هزار و 527 نفر و تعداد فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن تولید شده در این استان به 10 عدد رسید.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر اعتبارات این اداره کل در برنامه‌های دینی و قرآنی هزینه می ‌شود، گفت: 8 هزار و 131 نفر تحت آموزشهای قرآنی قرار گرفته‌اند، تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به 393 باب افزایش یافت، تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این استان به 47 هزار و 211 نفر رسید و تعداد کتابخانه‌های این کانون‌ها به 159 باب ارتقا پیدا کرد./9457/202//ب2

ارسال نظرات