۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۴۴۷۸۵۴
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار:

میزهای ریاست آزمونی برای صاحبان قدرت است

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار گفت: میزهای ریاستی این کشور اسلامی که به واسطه خون شهیدان تعبیه شده است، نوعی آزمون الهی است که خدمت به بندگان خدا، نظام اسلامی و فرهنگ قرآنی پیروزی در آن است.
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار، مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، یکشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با اشاره به امتحان از منظر قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده که شما را با شر و خیر می آزماییم یک جهت از شر سختی و ناملایمات در زندگی است.

وی با بیان اینکه انبیاء و اولیای الهی سخت ترین امتحانات را داشته اند، تصریح کرد: امتحان و آزمون الهی شامل همه افراد می شود که انسان گاهی با گرسنگی، ترس و نقصان در مال و ثروت و گاهی با بهره مندی علم، قدرت، مال و ثروت مورد امتحان و آزمایش قرار می گیرد.

امام جمعه سابق تربت حیدریه افزود: امتحان انسانها به مراتب ایمان و توانمندی‌هایشان در نظام خلقت بستگی دارد و هر کسی به اقتضای نعمتها، زمان، مکان و موقعیت هایش مورد آزمایش و فتنه قرار می گیرد.

وی از جایگاه های مدیریتی و ریاستی به عنوان آزمون الهی یاد کرد و گفت: میزهای ریاستی این کشور اسلامی را خون شهیدان تعبیه کرده اند، امتحان الهی است که ممکن است برای خدمت به بندگان خدا، نظام اسلامی و فرهنگ قرآنی به کار رود یا موجب کفران نعمت و ناسپاسی نعمت خدا شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار با بیان فلسفه امتحان و آزمانهای الهی، گفت: آزمونهای الهی با امتحاناتی که ما انسانها از هم به عمل می آوریم متفاوت است؛ برای این است که جهل و نادانی ما نسبت به موضوعی برطرف شود، اما آزمون خدایی که از ازل تا ابد نسبت به عالم و تمام هستی بصیر و آگاه است، مثقال و ذره ای در آسمان و زمین از علم خدا پوشیده نیست.

مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: امتحانهای الهی موجب پرورش، تربیت، رشد و بالندگی، شکوفا شدن استعدادها و به فعلیت درآمدن امکانات بالقوه در وجود انسان می شود و ابتلاء به امتحانات سخت برای شکوفا کردن گوهر و ارزشهای باطنی آدم است.

وی با اشاره به اینکه این آزمونها در راستای هدف آفرینش و خلقت است، عنوان کرد: در قرآن کریم آمده است که خداوند مرگ و زندگی را آفرید تا شما را امتحان کند، فلسفه خلفت عبودیت، معرفت، بندگی و تخلق به اخلاق الله است همچنین بیان کرده که جن و انس را خلق نکردیم مگر اینکه با طی کردن مسیر تکامل به عبودیت و بندگی خدا برسد.

امتحان؛ زمینه ظهور استحقاق

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار خاطرنشان کرد:  آزمون و امتحان وسیله تربیت انسان و مقدمه رسیدن به کمال معرفت، عبودیت و بندگی خدا است تا صفات و خصوصیات باطنی انسان در قالب اعمال و رفتارش آشکار و زمینه بروز و ظهور اسحقاق در انسان فراهم شود.

وی با اشاره به پناه بردن به خدای متعال از آزمونها و امتحانات، تأکید کرد: این دعا غیرقابل اجابت است که خدایا به تو پناه می برم از آزمایش یعنی نمی توان از خداوند  طلب کرد که او را امتحان نکند زیرا انسان برای امتحان و آزمایش خلق شده است.

مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی افزود: اگر کسی می خواهد به خدا پناه ببرد و استعاذه پیدا کند و در کنف حمایت، امداد و توفیق الهی قرار گیرد باید بگوید خدایا به تو پناه می برم از فتنه و آزمونهای گمراه کننده یعنی امتحاناتی که در آن مردود می شوم./1308/202/ب2

ارسال نظرات