۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۴۸۱۰۷
امام جمعه شهرستان خاش:

مانع تراشی در امر ازدواج به صلاح جامعه اسلامی نیست

امام جمعه شهرستان خاش گفت: مسأله ازدواج امری ضروری و بسیار مورد سفارش اسلام است، اما متأسفانه با رواج آداب و رسوم نادرست، کاری کرده‌ایم که جوانان دیگر جرأت ازدواج کردن را از دست داده‌اند و این سنگ اندازی در راه ازدواج هرگز به صلاح جامعه اسلامی نیست.
حجت‌الاسلام میری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام محمدحسین میری، امام جمعه شهرستان خاش صبح امروز، 16 شهریور در همایش ازدواج آسان که در اداره تبلیغات اسلامی خاش برگزار شد، گفت: بالا رفتن سن ازدواج و بی رغبت شدن جوانان نسبت به ازدواج پیامدهای سنگینی برای جامعه اسلامی خواهد داشت، از این رو کسانی که به ازدواج جوانان کمک می‌کنند، در حقیقت خدمت بزرگی به اسلام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند با ازدواج نصف دین ما کامل می‌شود، چون افراد با ازدواج به یک آرامش روحی می‌رسند و در پرتو این آرامش و امنیت درونی، می‌تواند در مسیر تقرب الهی قدم بردارد و نیم دیگر دین خود را هم کامل کند.

امام جمعه شهرستان خاش افزود: مسأله ازدواج مورد سفارش اسلام است، اما متأسفانه با رواج آداب و رسوم نادرست، از جمله توقعات بالا از جوان خواستگار، تجمل گرایی و همچنین پیروی از الگوهای غربی، جرأت زن گرفتن را از جوانان گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: افزون بر مشکلات اقتصادی از جمله عدم اشتغال جوانان، برخی مسائل فرهنگی مانند سختگیری در انتخاب همسر، ترویج روابط میان دختران و پسران بدون ازدواج و عدم احساس مسؤولیت پذیری نیز موجب شده تا سن ازدواج جوانان بالا برود.

حجت‌الاسلام میری عنوان کرد: خانواده‌ها باید با دوری از تجملات و آسان گرفتن ازدواجها جوانان را تشویق به این امر کنند، از طرفی مؤسسات و نهادهای خیریه نیز می‌توانند شرایط ازدواج را برای کسانی که بضاعت مالی ندارند، فراهم کنند.

وی ادامه داد: ازدواج باید با معیارهای صحیح صورت گیرد و آگاهانه باشد تا بعد از تشکیل زندگی، زوجین به مشکل برنخورند؛ همچنین صبر و تحمل خود را بالا ببرند و با کوچکترین اختلاف نظر، حرف از جدایی و طلاق به میان نیاورند.

امام جمعه شهرستان خاش در پایان اظهار کرد: جوانان به خدا توکل کنند و برای حفظ ایمان، آرامش درون و رسیدن به سعادت، امر ازدواج را جدی بگیرند؛ رسول الله(ص) می‌فرمایند هر کس ازدواج را از ترس فقر و تنگدستی ترک کند، به خدا سوء ظن برده است./203/831/ب1

ارسال نظرات