۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۴۸۱۱۷
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد خبر داد؛

برگزاری مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان در استان لرستان

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان از برگزاری مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان در استان خبر داد و گفت: این جشنواره به صورت منطقه ای برگزار می شود.
حجت الاسلام موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان به صورت منطقه ای برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می یابند.

وی افزود: در راستای برگزاری این جشنواره به صورت منطقه ای، شهرستانهای استان لرستان به سه منطقه تقسیم شده اند.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان یادآور شد: شهرستانهای کوهدشت، پلدختر و رومشکان یک منطقه، خرم آباد، چگنی، نورآباد و الشتر نیز منطقه دیگر و بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود به عنوان یک منطقه تقسیم شده اند.

وی به جمعیت زیاد شرکت کنندگان در بخش تصحیح سوره حمد و اذکار نماز اشاره کرد و عنوان کرد: در این رشته ها فقط به صورت شهرستانی برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی محوریت برگزاری یازدهمین جشنواره قرانی مدهامتان را در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل و تفسیر عنوان کرد و افزود: این رشته ها در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه بیان داشت: رشته مفاهیم قرآن، نهج البلاغه، صحت قرائت حمد، سوره و اذکار نماز از دیگر موضوعات جشنواره قرآنی مدهامتان است که به صورت استانی برگزار می شود.

وی به شرایط سنی شرکت کنندگان در رشته های این جشنواره اشاره و عنوان کرد: صحت قرائت حمد، سوره و اذکار نماز در محدوده سنی 8 تا 15 سال و شرکت کنندگان در سایر رشته ها باید در رده سنی 18 تا 30 سال باشند.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه عنوان کرد: رشته تفسیر محدودیت سنی ندارد.

وی هدف از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان را آشنايي بيشتر مردم و مسؤولان با استعدادها و ظرفيت هاي قرآني موجود در كانون هاي مساجد عنوان کرد.

حجت الاسلام موسوی افزود: کشف استعدادهای موجود در بیان تفسیر قرآن، ترغيب و تشويق مديران كانون ها به كشف استعدادهاي محلي و منطقه اي فعال در امور قرآني از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.

گفتنی است، جشنواره قرآنی مدهامتان که به همت ستاد‌عالی کانونهای مساجد کشور هرسال در یک استان برگزار می شد، امسال این جشنواره توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم برگزار می شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات