۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۴۸۶۱۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

اطعام چهارده هزار نفر در روز عید غدیر، آموزشی تخصصی صوت و لحن قرآن در امیدیه و برگزاری مراسم شهادت امام باقر(ع) در امامزاده عبدالله هندیجان چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

حجت‌الاسلام سید علی رضوی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرماهشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت اظهار داشت: اعزام مبلغ دینی در مناسبت های ملی و مذهبی، یکی از وظایف و رسالت های اصلی این سازمان  است که در رابطه با دهه ولایت ۲۳ مبلغ و مبلغه به مناطق محروم و حاشیه ای این شهرستان اعزام خواهند شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرماهشهر با بیان اینکه از این تعداد مبلغ، ۸ نفر برادر و ۱۵ نفر خواهر هستند، ابراز داشت: این مبلغان و مبلغه ها در دهه ولایت برای ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، بیان احکام و پاسخ به شبهات و سؤالات دینی جوانان، اقامه نماز جماعت، تبلیغ چهره به چهره، اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ارائه مشاوره های دینی و مذهبی به خانواده ها و نسل جوان اعزام شده اند.

این مقام مسؤول گفت: هدف اصلی از اعزام مبلغین را پاسخگویی به شبهات فکری دشمنان، بالابردن سطح آگاهی و بینش مردم نسبت به دین و ارتباط روحانیون با جوانان و عموم مردم در قالب برنامه های قرآنی و فرهنگی برشمرد.

حجت الاسلام رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد غدیر شهرستان خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوباتی همچون برگزاری ۴ مراسم جشن محوری در سطح شهرستان، اطعام ۱۴۰۰۰ نفر در روز عید غدیر، برپایی نمادین واقعه غدیر و برگزاری مجالس شادی در سطح مراکز فرهنگی و قرآنی شهرستان مورد تصویب قرار گرفت.

وی در پایان به برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در نهم ذی الحجه و در 4 مرکز محوری شهرستان اشاره و ابراز داشت: این مراسم در مصلای امام خمینی(ره)، مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجد جامع و مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار خواهد شد.

آموزش تخصصی صوت و لحن قرآن در امیدیه

سیده فرخی‌نیا، کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان امیدیه با اشاره به تشکیل دو حلقه تخصصی آموزش صوت و لحن قرآن کریم در این شهرستان گفت: یکی از آنها، جلسه صوت و لحن مسجد ولیعصر(عج) شهرک مطهری است که جمعه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان و حافظان منطقه و تدریس سلیمانی برگزار می‌شود.

فرخی‌نیا افزود: یک جلسه دیگر آموزش صوت و لحن قرآن کریم، جمعه‌ها در میان‌کوه برگزار می‌شود و مسعود شریفات تدریس آن را بر عهده دارد.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان امیدیه با بیان اینکه دو ماه از آغاز این جلسات می‌گذرد، گفت: هیأت قرآنی بقیه‌الله(عج) امیدیه برگزارکننده این جلسات است.

برگزاری مراسم شهادت امام باقر(ع) در امامزاده عبدالله هندیجان

سعید حمودی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هندیجان اظهار داشت: به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) امشب ۱۸ شهریورماه مراسم عزاداری در امامزاده عبدالله هندیجان برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هندیجان خاطرنشان کرد: همه ساله سه هزار نفر زائر در این مراسم حضور و آیت الله حسین روایی از مدرسان حوزه علمیه قم به سخنرانی خواهد پرداخت.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حمید شیروانی مستبصر تازه شیعه شده در این مراسم حضور خواهد داشت ادامه داد: امامزاده عبدالله در هندیجان از فرزندان امام محمدباقر(ع) است و به همین دلیل گرامیداشت شهادت امام باقر(ع) در این امامزاده برگزار می شود./303/9456/ب1

ارسال نظرات