۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۴۴۸۷۰۲
عضو مؤسسه روایت سیره شهدا:

نام‌های غیرمتعارف بر روی فرزندان قرار ندهیم

حجت الاسلام جوشقانیان با تأکید بر پرهیز از قرار دادن نام‌‌های غیر متعارف بر روی فرزندان، گفت: از نام های مقدس اهل بیت(ع) استفاده کنید و به زندگی خود برکت دهید.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین جوشقانیان پنجشنبه شب در مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و گفت: اعمال و رفتار ما از وجود نازنین امام زمان(عج) پوشیده نیست و خوش به حال کسی که با اعمال خود، دل ایشان را خوشحال می کند.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: دو ویژگی برای شیعیان وجود دارد که نخستین آن اطاعت از خداوند متعال است؛ اهل بیت(ع) برای اقامه دین خدا به شهادت رسیدند و اگر کسی می خواهد شیعگی خود را به امام باقر(ع) ثابت کند، باید ببیند اعمالش مورد قبول خدا و اهل بیت(ع) بوده است یا خیر؟

وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه دینی ما کسب و کار و بازار ما اسلامی نیست؛ چرا وقتی از بازار یک جامعه اسلامی جنسی خریداری می کنیم، بعد از دو هفته متوجه می شویم که این جنس مشکل دارد و کالای اصل نبوده است.

عضو مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: از قرار دادن نام های غیر متعارف بر روی فرزندان خود پرهیز کنید؛ از نام های مقدس اهل بیت(ع) استفاده کنید و به زندگی خود برکت دهید.

سخنران مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: ما باید برای خودمان زندگی کنیم نه برای دیگران که این شیوه زندگی، انسان را هلاک خواهد کرد؛ مگر ما در این دنیا قرار است چه مقدار عمر کنیم که این گونه به تجملات می پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: هر انسانی در آخرت باید به سؤالاتی پاسخ دهد و نخستین آن این است که شما عمر و جوانی خود را در دنیا چگونه طی کردید؟ کسی که فرمول زندگی اش با شیوه زندگی ائمه(ع) تناقض داشته باشد، نمی تواند به این سؤال پاسخ دهد.

حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: شیعیان امام زمان(عج) باید نسبت به امامشان آگاهی داشته و ایشان را بشناسند؛ حضرت حجت(عج) در جامعه ای که اختلاط زن و مرد باشد حضور پیدا نمی کند؛ همه جهان علیه مسلمانان متحد شده اند تا زندگی با روش اهل بیت(ع) را از ما بگیرند.

وی با بیان این که از اباصالح المهدی(عج) بخواهیم که تا آخرین قطره خون پای این انقلاب بمانیم، گفت: شیعیان و مسلمانانی که در مسجد مقدس جمکران حضور یافته اید، در دعا کردن و طلب از امام زمانتان دریغ نکنید./840/پ202/ی

ارسال نظرات