۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۴۸۷۳۲
استاد دانشگاه:

امام راحل با اخلاصش قلب مردم را تسخیر کرد

استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر کسی بخواهد دل دیگران را تسخیر کند باید دلش در مسخر خدا باشد، گفت: امام راحل انسان الهی و با اخلاص بود به همین دلیل توانست قلب مردم را تسخیر کند.
نیکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه، شامگاه پنجشنبه در حسینیه اثنی عشری شهرری، گفت: اعمال انسان باید همواره توأم با نیت باشد و این نخستین گام در عبادت حق تعالی به شمار می‌رود.

وی افزود: نیت انسان در عبادت باید قرب الی الله و کسب رضای الهی باشد، در غیر این صورت تمامی اعمال عبادی او باطل و هیچ اجر و مزدی از سوی حضرت حق دریافت نمی‌کند.

نیکنام با اشاره به اینکه نیت انسان به لسان نیست، بیان داشت: نیت آگاهی توأم با عمل است، عملی که همراه با ریا و تظاهر باشد برخواسته شده از نیت پلید انسان است.

این استاد دانشگاه با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) که فرمودند «سخنان ما دلها را زنده می‌کند»، ابراز کرد: قرآن احیا کننده قلوب است و ائمه معصومین(ع) مفسران الهی قرآن کریم هستند، به همین دلیل کلامشان دلها را از مردگی خارج و آنان را احیا می‌کند.

وی با اشاره به ویژگیهای کلام ائمه معصومین(ع)، اظهار داشت: معصوم هرگز سخن نمی‌گوید مگر برای کسب رضای الهی و این رمز اثرگذاری کلام آنان بر دلها است، اگر کسی بخواهد دل دیگران را تسخیر کند باید دلش در مسخر خدا باشد، امام راحل انسان خدایی و با اخلاص بود که توانست قلب مردم را تسخیر کند.

نیکنام گفت: امام علی(ع) فرمودند: من اگر بین دو راه قرار بگیرم راهی را انتخاب می‌کنم که میلم بدان کم و رضایت الهی در آن باشد؛ سخنان ائمه معصومین(ع) بر اساس ملاک و معیار است و ملاک آنان قرآن است و چون در آیات قرآن اختلاف نیست در سخنان امامان نیز اختلاف نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کلام امامان معصوم(ع) از عمق دل جاری می‌شود، عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: ما خاندان چیزی را به زبان نمی‌رانیم که مخالف آن را در دل آرزو داشته باشیم و در جای دیگر فرمودند: بدترین افراد در قیامت افراد درو و منافق هستند؛ بدترین آتش دوزخ برای منافقان است به همین دلیل دل و زبان مؤمن یکی است./813/202/ب2

 

ارسال نظرات