۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۴۹۱۶۸
کارشناس مسائل مهدویت:

شناخت امام زمان راه معرفت خداست

حجت‌‎الاسلام فؤادیان با بیان این‌که غدیر واقعیتی است که امتدادش، معرفت و شناخت امام زمان در هر عصر است، گفت: امام حسین(ع) فرمودند «شناخت خدا این است که مردم هر زمان، امام زمانِ خودشان را بشناسد؛ که اطاعت از او واجب است».
حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان ظهور/ امام زمان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آینده روشن، حجت‌الاسلام محمدرضا فؤادیان کارشناس مهدویت در جمع پژوهشگران مؤسسه آینده روشن، گفت: جرج جرداق نویسنده کتاب «الامام علی صوت العداله الانسانیه» شکوه‌ای کرده است که ای زمانه، چرا علی را به مردمی دادی که قدرش را نمی‌دانستند؛ فردی به جرج جرداق جواب داده است که «ای جرج جرداق! تو خواهان علی نیستی، مگر زمانه علی دوم را به تو نداد و صلح را بر او تحمیل کردی، مگر علی سوم نداد که به گودال قتگاه کشاندی، مگر علی چهارم نداد که دستان پرتوان او را زیر شکم ناقه بستی؟» تا این‌که به این‌جا می‌‎رسد که «مگر امروز علی در میان ما نیست؟»

وی افزود: ما شیعیان همه ویژگی‌هایی که برای امیرمؤمنان(ع) و تمام ائمه بعد از او، و همچنین تمام انبیا و اولیا قائل هستیم، امروز در وجود مبارک امام زمان قائلیم.

کارشناس مهدویت با بیان این‌که غدیر واقعیتی است که امتدادش، معرفت و شناخت امام زمان در هر عصر است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) که در روز عرفه چنین دعای پرمحتوا را در رابطه با معرفت خدا نقل کرده است، وقتی شخصی از ایشان پرسید «معرفت خدا چیست»، فرمودند: «شناخت خدا این است که مردم هر زمان، امام زمانِ خودشان را بشناسد؛ که اطاعت از او واجب است».

وی در پایان با بیان ‌این‌که مردم در روز عرفه با دعای عرفه سیدالشهدا انس دارند و این خیلی خوب است، تأکید کرد: دعای چهل‌وهفتم صحیفه سجادیه، دعای امام سجاد(ع) برای روز عرفه است؛ خواندن این دعا را نیز فراموش نکنید؛ که تنها دعایی است که در صحیفه سجادیه از امام زمان یاد شده است./845/د102/ی

ارسال نظرات