۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۴۹۸۲۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

پیام غدیر نجات‌بخش امت اسلامی از بحران های فعلی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران پیام غدیر را نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامی و همه مسلمانان دانست و گفت: معرفی پیام غدیر باید رویکرد همه متولیان دینی کشور باشد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان استان با تبریک دهه امامت و ولایت با تأکید بر این که امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

وی با اشاره به این که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز غدیر در عرصه جهانی نیز در حال نهادینه شدن است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در آن سوی مرزهای جغرافیایی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که صدای منادی غدیر در تاریخ طنین انداز است، تصریح کرد: گمان نبرید که پیام غدیر مختص به زمان پیامبر بوده بلکه امروزه همه آحاد جامعه از جمله نیروهای ولایی و شاخص مذهبی با قلم و بیان خود پیامرسان غدیر باشند.

حجت الاسلام صادقی فرهنگ غدیر را عامل رفع همه مشکلات و ناهنجاریهای جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

وی با تأکید بر این که امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل، اسلام، رسالت، ولایت و غدیر تجدید حیات یافت و با تداوم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای این مکتب حیات بخش چنان با عظمت و عزت در جهان معرفی شد که در تاریخ اسلام بی نظیر است.

حجت الاسلام صادقی پیام غدیر را نجاتبخش اسلام، انقلاب اسلامی و همه مسلمانان دانست و ادامه داد: معرفی پیام غدیر باید رویکرد همه متولیان دینی کشور باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران غدیر را یک کتاب مبین معرفی کرد و با بیان این که این واقعه عظیم سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت است، خاطر نشان کرد: غدیر صراطی مستقیم است که به سنت پیامبر اکرم(ص) منتهی میشود.

حجت الاسلام صادقی همچنین به نقش علمان دینی در زندگی مردم اشاره کرد و افزود: مبلغان دینی به عنوان قشر اثرگذار جامعه رسالت سنگینی در ترویج مبانی دینی در بخش های مختلف جامعه بر عهده دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به نقش علما در هدایت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی با روشنگری علما تحقق پیدا کرده و تداوم مییابد.

وی پیامبران را دارای تکالیفی از طرف خداوند دانست و عنوان کرد: نخستین موضوع دعوت به توحید است و امروز دعوای ما با فرقههای انحرافی براین اساس است.

استاد حوزه علمیه مازندران رسالت مبلغان دینی در تبیین صحیح واقعه غدیر را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: این دهه فرصت خوبی است تا ابعاد مختلف این حرکت عظیم دینی برای جامعه دینی تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله غدیر باید بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود، ادامه داد: امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی نیازمند بهرهگیری مناسب از فرهنگ غدیری هستند.

وی به تلاش های جریان معاند ولایت برای کمرنگ نشان دادن عظمت غدیر و طرح شبهات در این زمینه، تصریح کرد: معارف غدیر باید از طریق خطبه غدیریه پیامبر که سراسر پر از معارف اسلامی است منتشر شود و همه به خصوص علما و فرهیختکان در این عرصه وارد شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر لزوم معناشناسی غدیر و توجه به مفاهیم این عنایت الهی تأکید کرد و گفت: توجه به مناسبتهای ویژه اعیاد و وفات اهل بیت(ع) در سایه غدیر امکانپذیر شد، برای اینکه مسأله غدیر مستحکم شود، باید مقید و پایبند به این مناسبت ویژه باشیم زیرا سنگ بنای اسلام مسأله غدیر است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عید غدیر همانند محرم مهم و بزرگ است و باید در سراسر کشور باشکوه برگزار شود، عنوان کرد: هیأت های مذهبی باید همانند ایام محرم در قالب برنامههای شاد و متنوع نسبت به برپایی جشن بزرگ غدیر اقدام کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات