۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۵۰۱۳۰
آیت الله علما:

حضرت علی سخنگوی خدا و مفسر توحید و قرآن است

آیت الله علما با اشاره به اینکه حضرت علی مظهر ایمان است، گفت: امام علی مملو از هدایت و سعادت، سخنگوی خدا و مفسر توحید و قرآن است.
آیت الله علما 1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان فرارسیدن عید غدیر، عید عظیم مسلمانان را تبریک گفت و ابراز داشت: روز غدیر دستورالعمل و نسخه شفابخش عبودیت و هدایت بندگان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: خداوند رسول اکرم (ص) و حضرت ابراهیم (ع) را الگو، اسوه و نقشه راه بشریت معرفی کرد تا انسانها با اقتدا به انبیا الهی به مسیر حقیقی و واقعی خود دست یابند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: فطرت بشر همواره خواهان الگو و نمونه ای کامل برای نجات خود است، از این رو ائمه اطهار(ع) بهترین و کاملترین نسخه شفابخش بشریت هستند.

 آیت الله علما ادامه داد: بسیاری از فلاسفه سبک و سیره، استدلال و طرز فکر ارسطو را به عنوان الگو قرار می دهند و عده ای نیز چینش و مطالب ابوعلی سینا را برای رسیدن به اهداف و موفقیت خود الگو و مقتدا قرار می دهند، فقها و مراجع نیز سبک صاحب کتاب جواهر، معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را راهنما و الگوی خود قرار می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) که مظهر توحید، بندگی و عبودیت است را به عنوان الگو به بشریت معرفی کرده است، شخصیت جامع و تفکر رسول اکرم(ص) منحصر به فرد است.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) پس از خود، امیرمؤمنان(ع) را به عنوان اسوه ای کامل برای بشریت معرفی کرده است.

امام جمعه کرمانشاه ابراز داشت: با مراجعه به تاریخ متوجه می شویم که تمامی اصحاب پیامبر اکرم(ص) در برابر شخصیت و جایگاه حضرت علی(ع) خاضع بوده و او را شخصیت اول و متعالی می دانند.

وی در ادامه افزود: تمامی علمای چهار مذهب اعم از شافعی، حنفی، مالکی و حنبلی در مقابل جایگاه حضرت علی(ع) خاضع و خاشع هستند.

آیت الله علما ابراز داشت: تاریخ و روایات جملگی درباره شخصیت امام علی(ع) صحبت کرده و دیگران را توصیه به حرکت کردن به دنبال مکتب و سیره نخستین امام شیعیان توصیه می کنند زیرا رمز سعادت بشریت در گرو اقتدا به سیره ائمه اطهار(ع) است.

وی حضرت علی(ع) را مظهر هدایت دانست و گفت: وجود علی(ع) مملو از هدایت و سعادت است، حضرت علی(ع) سخنگوی خدا و مفسر توحید و قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان داشت: حضرت علی(ع) از دوران طفولیت در دامان رسول خدا رشد کرد و در بیشتر موارد آنچه که به رسول اکرم(ص) از جانب خدا وحی می شد را می شنوید و این مهم علی(ع) را مظهر توحید و هدایت قرار داد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حضرت علی(ع) وجودش مملو از اخلاص است تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) دوست داشتنش برای خدا و دشمنی اش نیز برای خدا بود و جملگی ذوب در قدرت و عظمت خداوند بود.

آیت الله علما در پایان تأکید کرد: حضرت علی(ع) همچون خورشیدی تابان می درخشد، از این رو روز غدیر بهانه ای برای معرفی بیشتر نخستین امام شیعیان به جهانیان است، امروز تمامی مردم جهان اعم از یهودیان، کومونیست ها و غیرمسلمانان درباره شخصیت و جایگاه والای این امام صحبت کرده و به تقوا و اخلاصش پی برده اند./857/202/ب2

ارسال نظرات