۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۵۰۴۳۱
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی:

عید غدیر جنبه‌های تقریبی و وحدت‌بخش دارد

حجت الاسلام مصائبی گفت: عید غدیر که در روایات اسلامی به عید الله الاکبر تعبیر شده است، بزرگترین عید تمام ادیان الهی شناخته می شود، چرا که حاصل تلاش همه پیامبران الهی، در این روز به نتیجه رسیده است.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه فرا رسیدن عید ولایت و امامت ترتیب یافت، اظهار داشت: عید غدیر که در روایات اسلامی به عید الاکبر تعبیر شده است، بزرگترین عید تمام ادیان الهی شناخته می شود، چرا که حاصل تلاش همه پیامبران الهی، در این روز به نتیجه رسیده است.

وی با بیان این‌که غدیرخم مختص به یک زمان و مکان مشخصی نیست، خاطرنشان: غدیر خم نقطه عطف تکمیل‌کننده رسالت پیامبراکرم(ص) و همچنین ادامه این رسالت تا قیامت است. نباید در ویژه برنامه های گرامیداشت عید غدیر تنها به افرادی که سید هستند، توجه شود، بلکه این عید روز تبسم به مؤمنان و عید بزرگ همه مسلمانان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که غدیر، یعنی تداوم ولایت‌الله و ولایت رسول با ولایت مؤمنان است، گفت: واقعه غدیر نقش بسزایی در سرنوشت و تعیین مسیر آینده اسلامی داشته است، باید به این مسأله تأکید فراوان شود؛ زیرا اصل و فلسفه غدیر نتیجه زندگی و سعادت بشری را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام مصائبی در تشریح فلسفه غدیر گفت: با تأمل در این روز می‌توان به نیاز بشر به یک رهبر مدبر و آگاه پی برد تا آن‌ها را از سردرگمی و بی‌هدفی رهایی بخشد، رسالت تمامی ادیان و فرستادگان الهی بر مبنای غدیر بوده است، با توجه به روایات و کتب اهل سنت دیده می‌شود آن‌ها نیز غدیر را قبول دارند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان شرقی بیان فلسفه غدیر را عامل امنیت و ثبات در جامعه اسلامی دانست و از برگزاری جشن ولایت علوی همزمان با روزهای دهه امامت در امامزادگان سراسر استان خبر داد و اظهار داشت: در این روز دیدار با خانواده سادات و همچنین تجلیل از برگزیدگان قرآنی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر یک وظیفه و تکلیف همگانی است و سازمان اوقاف و امورخیریه در برپایی این مراسم‌ها دستورالعمل‌های زیادی دارد که به تمامی شهرستان‌ها ابلاغ شده؛ در عین حال در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان محافل معنوی و قرآنی نیز پیش بینی شده است./302/935/ب1

ارسال نظرات