۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۵۰۴۴۹
کریمی قدوسی:

هدف دشمن استحاله مبانی انقلاب است/ برای مقابله با دشمن باید نقشه راه داشته باشیم

نماینده مجلس با بیان این که هدف دشمن، استحاله ارزش‌های انسانی و مبانی انقلاب است، تأکید کرد که برای مقابله با دشمن باید نقشه راه استراتژی داشته باشیم.
جواد کریمی قدوسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه طرح ولایت استانی ویژه فعالان رسانه پیرامون مسائل فرهنگی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

کریمی قدوسی با اشاره بر اظهار نگرانی رهبر معظم انقلاب پیرامون مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: ایشان در دیدار شهریور ماه امسال با هیات دولت در مورد مسائل فرهنگی فرمودند اینقدر تذکر دادم که ناامید شدم.

وی با تاکید بر اینکه رهبری در دیدار با نمایندگان نیز اظهار نگرانی کردند افزود: ایشان در دیدار نمایندگان مجلس دهم فرمودند در عرصه فرهنگی کشور احساس ولنگاری می کنم. در این چند سال کلید واژه های «تهاجم»، «شبیخون»، «نفوذ» و «سلطه فرهنگی» از تعابیر مورد اشاره رهبر معظم انقلاب بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی،ولنگاری فرهنگی را متوجه داخل و تهاجم و شبیخون را متوجه خارج دانست و گفت: منظور رهبر معظم انقلاب از ولنگاری فرهنگی متوجه رئیس جمهور، وزارتخانه های ارشاد، آموزش و پرورش، علوم و مجموعه ای از این هاست.

کریمی قدوسی با اظهار اینکه با وجود این کلیدواژه ها و خطرات، دشمن نقشه دارد ادامه داد: در این هنگام باید از جبهه تدافعی و تهاجمی بودن جبهه انقلاب و نیروهای ارزشی صحبت کنیم. جبهه جنگ نرم، سخت تر و دشوارتر از جبهه هشت سال دفاع مقدس است. تخریب آن نیز بیشتر از تخریب جبهه هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه محصول هجوم جنگ تحمیلی، تاثیر فرهنگ غنی به نسل آینده است خاطرنشان کرد: هدف دشمن، استحاله ارزشهای  انسانی و مبانی انقلاب است. در این جبهه مجاهدت بیش از هشت سال دفاع مقدس است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاع ملت ایران از کشور در جنگ تحمیلی گفت: طبیعی است که آن مجموعه ای که در مقابل تهاجم و حمله قرار می گیرد یک اقدامات اصولی باید انجام دهد.

وی نخستین اقدام مردم در برابر جنگ را «سازماندهی» عنوان کرد و افزود: در چنین موقعیتی باید جمعیت را متراکم و سازمان متناسب با آن تهدید به وجود آورند. نخستین سازمانی که به وجود آمد مساجد بود و از همان مساجد، جنگ مدیریت شد.

کریمی قدوسی اقدامی دیگر را «آموزش» برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش جزو ضروری ترین اقدامات سرنوشت ساز برای توقف دشمن است. در آموزش نیروها با سلاح های دشمن آشنا می شوند و نحوه رزم را در کویر و دریا تمرین می کنند تا بتوانند با سازماندهی پیشروی دشمن را پیدا کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سومین مرحله باید «عُده» را تقویت کنند اظهار کرد: دفاع مقدس، عِده و عُده یعنی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی می خواست و بدون این ابزار جنگ امکان پذیر نیست. باید بخش زیادی از عِده و عُده را به عهده مردم گذاشت.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چهارمین اقدام یعنی اینکه برای مقابله با دشمن باید نقشه راه داشته باشیم. باید تاکتیک و استراتژی داشته باشیم و ضربه بزنیم.

وی آخرین اقدام را توسل، توکل، وحدت و امید بیان کرد و افزود: مهمترین اقدامات همین استغاثه و استمداد به پروردگار و وحدت ملی و امید میان جوانان است. راهکار عملیاتی این پنج مورد است که باید انجام شود و این به معنای «بسیج عمومی» است.

کریمی قدوسی در پایان رهاسازی فرهنگی را یکی از تئوری های دولت خواند و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه دولت به مضرات پفک می پردازد اما یک کتاب مسموم روحی که مبانی اعتقادی را تخریب می کند جرات به برخورد با آن را ندارد./820/پ202/ج1

ارسال نظرات