۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۵۰۴۵۳

همایش هم اندیشی ائمه جماعات مساجد و بقاع متبرکه آمل برگزار شد

همایش تعامل و هم اندیشی ائمه جماعات مساجد و بقاع متبرکه آمل در بقعه متبرکه ناصرالحق برگزار شد.
همایش هم اندیشی ائمه جماعات ‌آمل همایش هم اندیشی ائمه جماعات ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش تعامل و هم اندیشی ائمه جماعات و فعالان مساجد و بقاع متبرکه آمل عصر امروز با حضور امام جمعه آمل، فرماندار ویژه آمل و مدیران شهری همراه با پرسش و پاسخ در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در این همایش با بیان این که برای ساماندهی اعزام مبلغ و روحانی اهتمام ویژه ای داریم، گفت: سه نیروی فعال در مناطق شهرستان حضور دارند تا اماکن تبلیغی قبل از شروع ماه محرم مشخص شود.

وی اظهارداشت: تبلیغ پیاده روی ایام اربعین حسینی از سوی مبلغان و ائمه جماعات صورت گیرد تا بتوانیم شاهد حضور پرشورتری از آحاد مردم در مراسم امسال باشیم.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: اعتبار 180 میلیون تومانی را برای طرحهای خانه عالم در هشت پروژه شهرستان گرفتیم که امیدواریم زمینه تخصیص این اعتبارات فراهم شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل افزود: 40 روستای شهرستان آمل زمین برای ساخت خانه عالم اهدا کردند که اولویت با اتمام پروژه های خانه عالم نیمه کاره است که اقدام خود را در این راستا قرار دادیم.

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در این همایش اظهار داشت: ضرورت دارد اهتمام ما در راستای عملگرایی باشد و بتوانیم تلاشهای ارزنده ای صورت دهیم.

وی بیان داشت: مدیران شهرستان وعده دادند عنایت ویژه برای بازسازی امامزاده عبدالله(ع) داشته باشند تا این کار را در سریع ترین زمان ممکن صورت دهیم.

حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: منابع مالی بقاع متبرکه و موقوفات داریم که در امور به متن وقف نامه توجه می شود که بیش از 300 میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی نیز به اماکن مذهبی تعلق گرفته است.

سرهنگ پاسدار بهروز عیسی زاده، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آمل در این همایش تصریح کرد: ائمه جماعات محور مساجد هستند که باید فعالان مسجد دست در دست هم دهند تا کار فرهنگی را به نحو شایسته ای پیش برند.

وی اظهارداشت: تبلیغ چهره به چهره باید صورت گیرد تا زمینه حضور پرشور آحاد مردم و نوجوانان و جوانان در مساجد صورت گرفته و کارهای فرهنگی و تبلیغی را صورت دهیم.

حجت الاسلام لسانی، نماینده ائمه جماعات مساجد و بقاع متبرکه آمل در این همایش بیان داشت: دشمن در عرصه فضای مجازی وارده شده است که مبلغان و ائمه جماعات وظیفه مهمی برعهده دارند که باید در این عرصه عزم ویژه ای صورت دهند.

وی افزود: ضرورت دارد از ظرفیتهای موجود به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است استفاده کنیم و بقاع متبرکه و مساجد فرصت ارزشمندی برای ترویج تعالیم والای دینی در جامعه هستند.

نماینده ائمه جماعات مساجد و بقاع متبرکه آمل ادامه داد: نیاز است در عرصه فرهنگی کارهای شایسته ای صورت دهیم که زمینه ساز برکات ارزنده و سبب خنثی شدن هجمه های دشمنان می شود.

گفتنی است، همایش هم اندیشی ائمه جماعات و فعالان مساجد و بقاع متبرکه آمل به همت اداره اوقاف و امورخیریه، اداره تبلیغات اسلامی و سپاه ناحیه آمل برگزار شد./202/1314/ب1

ارسال نظرات