۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۵۰۵۷۷
کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی قم:

537 امام جماعت در مساجد استان قم فعالیت می کنند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این در حال حاضر 537 روحانی به عنوان امام جماعت در مساجد استان قم حضور دارند، گفت: بیش از 120 نفر از ائمه جماعات استان از سادات هستند.
سادات روحاین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از ائمه جماعات سادات استان قم با حضور در  در دفتر  آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی با این استاد درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

ساماندهی روحانیون سادات برای تبیین مسأله غدیر

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم حسینی در این دیدار اظهار داشت: ما در این نشست ها به دنبال ساماندهی ائمه جماعات سادات و تبیین نقش ویژه آنها در روشنگری مسئله ولایت هستیم.

کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به برخی از برنامه های صورت گرفته برای این ائمه جماعات اظهار داشت: خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دیدار با تولیت آن آستان مقدس از جمله برنامه های ما بوده و همچنی دیدار با مراجع تقلید برای استفاده از رهنمودهای آنان بخش مهم دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

کارکردهای سادات در جامعه

وی ادامه داد: ارائه خدمات به محرومان اجتماعی، بیماران نادار، آزادی زندانیان مالی و کمک برای تسهیل ازدواج جوانان بخشی از کارکردهای سادات در جامعه است که باید تقویت بخشی بیشتری روی این مسأله صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان با بیان این در حال حاضر 537 امام جماعت در مساجد استان قم فعالیت می کنند، عنوان داشت: بیش از 120 نفر از ائمه جماعات استان از سادات هستند و در امور فرهنگی، سیاسی و عبادی مساجد تحت اختیار خود به انجام وظایف مربوطه می پردازند./1330/پ203/ی

ارسال نظرات