۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۵۰۷۴۲
اول مهرماه در اهواز؛

چهارمین همایش بین المللی ولایت برگزار می شود

چهارمین همایش بین المللی ولایت با حضور اندیشمندان جهان اسلام اول مهرماه در اهواز برگزار می شود.
عید امامت و ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، چهارمین همایش بین المللی ولایت با حضور اندیشمندان جهان اسلام، آیت‌الله قزوینی، هیأتی از عتبات عالیات عراق، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و گروهی از مستبصرین در اول مهرماه در در تالار امام خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار خواهد شد.

در این همایش یک روزه سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یکی از سخنرانان به تحلیل و تبیین اوضاع منطقه خواهد پرداخت، همچنین آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله قزوینی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

این همایش به صورت زنده از سوی ۵ شبکه جهانی انعکاس داده خواهد شد که در این میان شبکه جهانی الاهواز و صدا و سیمای استان حضور فعالی خواهند داشت.

همایش بین المللی ولایت هر ساله از سوی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در عرصه ای فرامنطقه ای برگزار می شود و در سه همایش گذشته علمای جهان اسلام و بزرگان عرصه‌ ولایتمداری بیش از 30 کشور جهان نظیر آفریقا، اندونزی و مالزی در قالب سخنرانی، ارائه مقاله و شعر حضور پررنگی داشته‌ اند اما در چهارمین همایش فراخوان مقاله صورت نگرفته و در آن سخنرانی، شعر و تجلیل از شخصیت های خدمتگزار در عرصه ولایت به ویژه آیت الله قزوینی انجام می شود.

سال گذشته نیز سومین همایش بین المللی ولایت همزمان با ایام مبارک عید غدیر خم در سه محور «ولایت»، «مهدویت» و «بررسی وهابی» به همت نمایندگی ولی فقیه در استان خوزستان، با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، به میزبانی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز و با حضور شخصیت های علمی ۲۵ کشور جهان، به مدت دو روز از ۹ تا ۱۰ مهرماه در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد./203/9456/ب1

ارسال نظرات