۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۵۰۷۴۸
مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور:

پیامبر در غدیر کلاس مهدی شناسی برپا کردند

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور گفت: نبی مکرم اسلام در فرازهایی از خطبه غدیر با معرفی امام زمان(عج) کلاس مهدی شناسی برپا می کنند.
کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور در ویژه برنامه شب عید غدیر در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) اظهار کرد: روز غدیر روز کمال است؛ روزی که هم دین انسان و هم دینداری او به اکمال می رسد، پذیرش و تسلیم محض در مقابل ولایت 12 حلقه امامت است، غدیر روز تجدید عهد و پیمان ما با 12 امام است.

وی افزود: در معیت و همراهی ولی الله است که کافران و دستگاه ابلیس از دینداری ما و اینکه ما را دچار ریزش کنند مأیوس می شوند و دینداری ما به ثبات و استقامت می رسد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام در فرازهای پایانی خطبه غدیر با معرفی امام زمان(عج) کلاس مهدی شناسی برپا می کنند.

فضیلت عید غدیر

وی به بیان روایت امام رضا(ع) در تبیین فضیلت روز غدیر اشاره کرد و گفت: «کسی که به عرفان حقیقت غدیر رسید خداوند آنقدر او را در غرق نعمتهای مادی و معنوی می کند که قابل شمارش نیست همچنین فرموده اند روز ستیز و به خاک مالیده شدن شیطان است» از این رو باید از این موقعیت استفاده کرده و قوت شیطان ستیزی خود را به اوج برسانیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: در روز غدیر شخص می تواند به جایی برسد که گناهان 60 ساله عمر او مورد آمرزش و مغفرت الهی قرار گیرد و این به خاطر قابلیت ما نیست بلکه به دلیل ارتباط ما ساحت امامت و ولایت، مغفرت الهی وسعت پیدا می کند.

وی افزود: غدیر روز برطرف کردن غم و اندوه، روز ریزش گناهان بزرگ است، در این روز همه محبان امیرمؤمنان علی(ع) به مقام مستجاب الدعوه می رسند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان کرد: غدیر روزیست که علم قرآن و عترت باید انتشار باید پیدا کرد، روز بشارت و بزرگترین عید الهی است، روزی است که دعا در آن مستجاب می شود، روز سبقت گرفتن از عمل خیر و صالح است که ولایت اهل بیت(ع) در صدر تمام خوبیها و خیرات عالم قرار دارد.

وی ابراز کرد: شایسته است در این روز تجدید عهد و پیمان در محضر علی موسی الرضا(ع) از امامت علوی تا امامت مهدی داشته باشیم.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور بیان کرد: غدیر روز فراوانی ذکر سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است، حداقل 110 تا هزار مرتبه فرستادن صلوات مورد توصیه بزرگان است، غدیر روز رضایت است؛ هم رضایت خداوند از محبان امیر مؤمنان هم رضایت محبان امیر مؤمنان(ع) از خلق خدا، محبان امیر مؤمنان(ع) به عشق امامت و ولایت تمام کدورتها را از قلبشان دور بریزند؛ روز بخشش و عفو است از دیگران راضی شویم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: غدیر روز درخواست روزیهای فراوان از خدا، هم روزیهای معنوی و هم مادی است از خداوند شرح صدر و ظرفیت دینداری تمام عیار طلب کنیم، روز تجارت و داد و ستد است، داد وستد عرفانی و رحمانی داشته باشیم یا دادو ستد مادی خود را رنگ و بوی الهی دهیم.

وی با بیان اینکه غدیر روز رسیدن به رحمت خدا است، گفت: خداوند دو برابر آنچه در ماه رمضان، شبهای قدر و عید فطر مورد آمرزش قرار دمی دهد در روز غدیر از جهنم نجات داده و مورد مغفرت قرار می دهد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان کرد: روز آغاز تزکیه، روز ترک گناهان بزرگ و کبیره است، غدیر روز مهرورزی است، شادی و شادسازی دیگران است، روز تبسم و لبخند است، همچنین روز پوشیدن لباسهای زیبا و روشن و کندن لباسهای سیاه و تیره از تن است.

وی با اشاره به اینکه روزه عید غدیر برابر با کفاره 60 سال گناه و برابر با روزه تمام عمر دنیوی است، خاطرنشان کرد: افطاری دادن روزه داران و اطعام غیر روزه داران در این روز مورد سفارش و تأکید قرار گرفته است به طوری کهاطعام یک مؤمن در این روز برابر با اطعام تمام پیامبران و صدیقان عالم است.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور ادامه داد: مولی الموحدین علی(ع) فرموده اند: «کسی که روز عید غدیر جمعی از مؤمنان را اطعام کند، برای او دو چیز را ضمانت می کنم؛ امان از کفر و بی دینی و امان از فقر و تنگدستی»./201/1308/ب1

ارسال نظرات