۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۵۰۸۳۸
نماینده خبرگان رهبری:

اصل اسلام محبت، مهرورزي و رحمت است

نماينده‌ مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري با تأکید بر این‌که بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی نشأت گرفته از افراط و تفریط است، گفت: اصل اسلام محبت، مهرورزي و رحمت است.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هريسي، نماينده‌ مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري امروز در مراسم جشن عید غدیر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر این‌که اسلام دين رحمت و پيامبرش رحمتی برای همه عالمیان است، اظهار داشت: انقلاب اسلامي ایران نیز بر مبنای مفهوم اخلاق اسلامی به پيروزي رسيد.

وي با بيان اين‌که رحمت، محبت و اخلاق از هم جدا نيست، خاطرنشان کرد: محبت روح خداست در پيکر جامعه، انسان ها چون بنده خدا هستند بايد به يکديگر مهر بورزند؛ امروز مسلمانان و در راس آن علما وظيفه دارند قرآن را به عنوان کتاب رحمت و پيامبر را به عنوان پيامبر رحمت و پيامبر را به عنوان پيامبر به جهانيان معرفي کنند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که اصل اسلام محبت، مهرورزي و رحمت است، گفت: مهرورزي در هيچ جاي دنيا به اندازه جهان اسلام مطرح نيست؛ امروز هر یک به عنوان مسلمان و شیعه مولای متقیان وظیفه داریم؛ اسلام را همانگونه که هست به جهانیان معرفی کنیم، چراکه اسلام دین محبت، رحمت و زیبایی‌ها است.

وی با اشاره به حقايق تحريف شده اسلام از سوی فرقه های انحرافی و ضاله تصريح کرد: يکي از تحريف‌ها اين است که هر عملی را با تفسير به رأي توجیه کنیم؛ همه کارها بايد براي خدا باشد، از خدا شروع شود و به خدا ختم شود؛ آن چيزي که مي‌تواند کارها و اعمال ما را از آفات مصون بدارد فقط و فقط اخلاص است.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی ادامه داد: خيلي از کارهاي ما از افراط ها، تفريط ها و بد برخورد کردن نشات مي گيرد، این در حالی است که اختلافات با داشتن اخلاص مصون مي ماند؛ باید به این حقیقت پی برد که ارزش همه مسؤوليت ها به خدمتگزاري است نه کوچکي يا بزرگي عنوان آن.

نماینده خبرگان رهبری با اظهار اين‌كه حضرت علي(ع) قادر به قلع و قمع دشمنان بود، اما اگر آن حكومت اينگونه باقي مي‌ماند، دیگر نمي‌توانستيم نام حكومت علي را بر آن بنهيم، گفت: جرج جرداق نويسنده مسيحي کتابی به نام «علي صداي عدالت» دارد که به شاخصه‌ عدالت حكومت آن حضرت پرداخته است.

وی ادامه داد: امام علی مظلوميت را مي‌پذيرفت تا عدالت مخدوش نگردد، به واقع در حكومت ايشان هدف وسيله را توجيه نمي‌كرد. حضرت علي(ع) مي‌فرمودند اگر مردم نسبت به شما بدبين شدند، با آنان سخن بگوييد و سوء ظن‌ها را برطرف كنيد. علی(ع) رمز پايدار حكومت را حفظ حقوق مردم مي دانست.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی خاطرنشان كرد: انديشه امام علي(ع) چنين بود كه اگر حاكمي حقوق مردم را رعايت نكند، پايه‌هاي آن حكومت متزلزل است و رمز گرامي دانستن دين در جامعه در نزد عام، عملكرد مثبت حكومت و در نتيجه رضايتمندي مردم است؛ علي(ع) عزت و ذلت دين در نزد مردم را مرهون رعايت حقوق آنان مي‌دانست./202/935/ب1

ارسال نظرات