۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۵۰۸۴۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

هدایت اکمل مختص متقین است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه وهابیت شجره خبیثه ملعونه است، گفت: امیرمومنان(ع) شجره طیبه‌ای است که انسان‌های متقی را هدایت می‌کند و هدایت اکمل مختص متقین است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مسجد امیر تهران، گفت: در کتابهای فلاسفه مباحث وجودی به چهار دسته تقسیم می‌شود.

وی افزود: نخستین وجود مربوط به وجود کتبی است برای نمونه چیزی که روی صفحه کاغذ نگارش می‌شود وجودی کتبی دارد، دیگری وجود ذهنی است و از گسترده‌ترین مباحث فلاسفه به شمار می‌رود و وجود لفظی، وجودی است که در زبان جاری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به چهارمین وجود هستی، بیان داشت: اما همه آثار در عالم هستی مربوط به وجود عینی می‌شود وجودی که از عناصر مختلف ترکیب شده است.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه قرآن کریم نیز دارای این چهار وجود هستی است، بیان داشت: قرآن وجود کتبی، ذهنی، لفظی و عینی دارد که وجود کتبی آن در قفسه‌ها، وجود ذهنی آن در حافظه‌ها و وجود لفظی آن در کلام قاریان مشاهده می‌شود.

این استاد حوزه علیمه با اشاره به وجود عینی قرآن کریم، عنوان کرد: چنانچه قرآن کریم فاقد وجود عینی باشد کتابی ناقص خواهد بود و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «ذالک الکتاب لاریب فیه...» خداوند در این آیه اشاره به دور و خارج از قرآن دارد ما امروز هر سه وجود قرآن را داریم اما توجه به وجود عینی که خارج از خود کتاب است جای تأمل و شناخت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند می‌فرماید: پیامبر(ص) آمد با این نور الهی، شما ای امت اسلامی قرآن را به حرف درآورید؛ امیرمومنان(ع) فرمودند: خودتان را به زحمت وا مدارید که قرآن هرگز به سخن نمی‎آید زیرا قرآن ناطق من هستم، من قرآن عینی هستم، بیایید تا از ابتدای خلقت تا روز رستاخیز شما را از جریانهایی که اتفاق خواهد افتاد باخبر سازم.

وی افزود: اهل سنت این حدیث را نقل می‌کنند که امیرمومنان(ع) فرمودند: ای مردم عالم در دیدن حقایق دنیا و آخرت هیچ پرده‌ای در مقابل چشم من قرار ندارد، ای جامعه در آینده از سرزمین شام افرادی پدید می‌آیند با اسامی مستعار نه اسمهای حقیقی، گروهی می‌شوند در شام، و پهن می‌شوند در بخشی از خاور میانه، و مردم را سر می‌برند، می‌سوزانند، و سرزمین های آنان را نابود و خراب می‌کنند؛ این پیشگویی ظهور و بروز داعش در کلام امیرمومنان(ع) کاملا مشهود است.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: در کتاب نهج البلاغه بسیاری از اتفاقات جهان بیان شده است، حضرت علی(ع) فرمودند: درد زندگی شما با من دوا می‌شود؛ پیامبر(ص) فرمودند: کسی در حق بودن تو شک نمی‌کند مگر اینکه منافق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه وهابیت شجره خبیثه ملعونه است، اظهار داشت: امیرمومنان(ع) شجره طیبه‌ای است که انسان‌های متقی را هدایت می‌کند و هدایت اکمل مختص متقین است.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: وجود عینی قرآن، امیرمومنان(ع) است امام محمد باقر(ع) فرمودند: خداوند نخستین اسمی که برای خود انتخاب کرد علی بود./201/813/ب1

ارسال نظرات