۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۵۱۶۱۰
جانشين قرارگاه عملياتي شهيد شهرامفر کردستان:

جهاد کبير نيازمند بصيرت و روشن بيني است

جانشين قرارگاه عملياتي شهيد شهرامفر کردستان گفت: جهاد کبيرنيازمند بصيرت و روشن بيني است و آمادگي براي مقابله با آن توقف ندارد، چرا كه در اين عرصه، دشمن و مواضع او، براي همه مردم آشکار نيست.
بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، اکبر حفيظي شنبه شب در يادواره سرداران و 150 شهيد نوش آباد در مصلاي نماز جمعه اين شهر، گفت: جهاد کبير، تلاشي است که در مقابل دشمن صورت مي گيرد اما وجهه نظامي ندارد و خاستگاه آن در قرآن کريم به دوراني بر مي گردد که پيامبر اكرم(ص) در مکه بود و دوران روشنگري و مقاومت بود.

وي با اشاره به اينكه جهاد کبير يعني جهاد براي عدم تبعيت از دشمن است که مسير انقلابيگري و تعقيب راه انقلاب و تحکيم دين خدا است، افزود: جهاد کبير نيازمند بصيرت و روشن بيني است و آمادگي براي مقابله با آن توقف ندارد چرا كه در اين عرصه، دشمن و مواضع او، براي همه مردم آشکار نيست.

به گفته وي، سنگ بناي اوليه داعش، از صدر اسلام است که فهم اشتباهي از دين داشتند و براي آنها که در پي  کساني که در پي تعبير و تفسير از تعاليم قرآن بودند، فتواي قتل صادر مي کردند.

وی بیان داشت: ابن وهاب به کمک آل سعود به جنگ با اهل سنت آمد و امروز حضور داعش در عرصه نظامي و جنگ فراگير در جهان، نقشه اي است که ساخته و پرداخته آمريکا و رژيم صهيونيستي است.

اين کارشناس ارشد نظامي‌ گفت: داعش از دو منظر نيازمند شناخت و واکاوي است که در منظر اول، يک جريان فکري منحرف است که بايد در برابر آن آگاه بود و اين آگاهي بخشي وظيفه علماي ديني و انديشمندان است اما از منظر دوم، يک توطئه هدايت شده از طرف جهان استکبار و صهيونيزم بين الملل عليه بشريت است.

به گفته وي، حماسه دفاع مقدس يک واقعه کم نظير و سراسر ايثار و صبر و مقاومت در تاريخ ايران و انقلاب اسلامي بود که آيندگان تا هميشه تاريخ به آن خواهند باليد.

حفيظي ادامه داد: ايران پرتهديدترين‌ کشور دنيا است و گراميداشت هفته دفاع مقدس، فرصتي است تا با شناخت فرصت ها و تجربه هاي آن روزگار، براي آمادگي همه جانبه در برابر توطئه دشمنان و استکبار جهاني برنامه ريزي کنيم.

جانشين قرارگاه عملياتي شهيد شهرامفر کردستان تصريح کرد: يکي از ابعاد عظمت دفاع مقدس اين است که ما، دفع تجاوز کرديم در حالي که در تاريخ 200 ساله اخير، هميشه در برابر تجاوزگران شکست خورديم و اراضي کشور را از دست داديم و نمونه آن جدا شدن بحرين در سال 1351 بود.

وي افزود: از ديگر ابعاد شکوه دفاع مقدس، مقاومت رزمندگان ما در جنگ نابرابري بود که 37 کشور دنيا اراده کرده بودند با حمايت از صدام،  ايران را 10 روزه فتح کرده و نظام جمهوري اسلامي ايران را به تسليم وادار کنند.

حفيظي تصريح کرد: کارشناسان نظامي جهان استکبار، ايران در شهريور 59 را در شرايط ضعف مي‌پنداشتند اما آنچه در محاسبات آنها ناديده گرفته شده بود،  قدرت ايمان مردم و رهبري امام خميني(ره) بود که محاسبات آنها را بر هم زد.

به گفته وي، تثبيت انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران از ديگر ابعاد هشت سال دفاع مقدس بود و در زماني که براي نابودي نظام برنامه ريزي کردند بودند ما توانستيم انقلاب خود را به جهان صادر کنيم و هيمنه پوشالي استکبار را شکستيم.

اين کارشناس ارشد نظامي اظهار داشت: خون شهيدان و ايثارگران، بهاي سنگيني است که ما براي حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداختيم و امروز بايد پيوسته هوشيار و آگاه باشيم تا نظام جمهوري اسلامي را به صاحب اصلي آن برسانيم.

لازم به ذكر است، يادواره سرداران و 150 شهيد نوش آباد همزمان با هفته گراميداشت دفاع مقدس در مصلي نماز جمعه اين شهر با حضور رزمندگان و خانواده شهدا برگزار شد./1307/203/ب2

ارسال نظرات