۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۵۱۸۰۱
مدیر آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان:

طلاب شبهات فضای مجازی را با پاسخ های مستدل و منطقی برطرف کنند

مدير آموزش و برنامه‌ريزي حوزه علميه خراسان با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر افزایش فعالیت طلاب و روحانیان در فضای مجازی، گفت: باید طلاب و روحانیان شبهاتی که در فضای مجازی سبب تخریب جامعه و خانواده می‌شود را با پاسخ های مستدل و منطقی برطرف کنند.
حجت الاسلام اسفندیاری- مدیر آموزش حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، مدير آموزش و برنامه‌ريزي حوزه علميه خراسان، شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسؤول آموزش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان، اظهار کرد: هر طلبه بار معنایی خاصی دارد که باید در راستای تحقق آن حرکت کند.

وی با بیان اینکه در فقه اکبر وظیفه یک طلبه در مقایسه با چند امر است، اضافه کرد: طلبه یک وظیفه نسبت به خود، یک وظیفه نسبت به جامعه، یک وظیفه نسبت به دین و یک وظیفه هم نسبت به متون دینی دارد.

حجت‌الاسلام اسفندیاری ادامه داد: نخستین وظیفه طلبه نسبت به خود وی است؛ زیرا تا زمانی که طلبه نسبت به خود موظف نباشد به سایر وظایف تحقق نمی‌بخشد.

وی با بیان اینکه نخستین وظیفه طلبه کشف حقیقت است، خاطرنشان کرد: رفتار از افکار انسان نشأت گرفته و در واقع افکار هستند که رفتار انسان را می‌سازند؛ از این‌ رو کشف حقیقت برای طلاب بسیار اهمیت دارد.

مدیر مدرسه علمیه نواب مشهد با اشاره به اینکه در مکتب اومانیسم محور رفتار انسان است، افزود: در این مکتب همه چیز باید برای انسان باشد، از این رو برای انسان آزادی جنسی باید باشد.

وی تصریح کرد: اما در نگاه توحیدی و بینش الهی، مدار و محور خداوند است و اگر انسان از این مسیر خارج شد از محور اصلی خارج و منحرف شده است؛ از این رو نخستین وظیفه طلبه این است که فکر، نگرش و جهان‌بینی خود را درست کند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: «العلم نورٌ» که این روایت به دو صورت تفسیر می‌شود؛ نخست اینکه خدا علم خود را به هر کسی که بخواهد عطا می‌کند و دوم آنکه هر کس که علم بخواهد خدا آن را به او عطا می‌کند.

مسؤول دفتر مدیریت ارتباطات حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود به طلاب و روحانیان امر و تأکید کردند که طلبه‌ها از فضای مجازی غافل نباشند به همین دلیل بایستی طلاب و روحانیان شبهاتی که در فضای مجازی باعث تخریب جامعه و خانواده می‌شود را با پاسخهای مستدل و منطقی برطرف کنند.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام علی سویدانلویی به‌عنوان مسؤول آموزش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد معرفی شد، حجت‌الاسلام سویدانلویی پیش از این مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان بود./9314/202/ب2

ارسال نظرات