۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۵۱۹۳۷
سردار جعفری:

امنیت بدون قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح حاصل نمی شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: با عدم سرمایه‌گذاری در سیستم نظامی و دفاعی کشور نمی توان به توسعه اقتصادی و امنیت پایدار رسید.
سردار عزت الله جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع پیشکسوتان جنگ تحمیلی که در محل نمایشگاه شمیم پایداری برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی است تا قسمتی از فرهنگ شهادت به مردم شرح داده شود.

وی با بیان این‌که مردم ایران در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که در برابر هر نوع تهدیدی، واکنش قاطع از خود نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی ایران جرأت حمله به ایران را ندارد، چراکه اگر توان مقابله نظامی با ایران را داشت، لحظه‌ای در این مسأله درنگ و تعلل نمی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیش از 1600 مؤسسه در بخش عملیات روانی علیه ایران اسلامی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جنگ نرم و پروژه نفوذ سخن به میان می‌آورند، باید دانست که این تهدیدها کاملا جدی و آثارش خطرناک است.

سردار جعفری پیشرفت فعلی کشور را مدیون مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: پیشرفت‌های نظامی را مدیون دوران 8 سال دفاع مقدس هستیم و مردم ایران نیز نشان داده‌اند در هر شرایطی کنار یکدیگرند، ما این اقتدار را ارزان به دست نیاورده‌ایم که بخواهیم به سادگی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: آن عده‌ای که تصور می کنند با قطع سرمایه‌گذاری در سیستم نظامی و دفاعی کشور می توان به توسعه اقتصادی رسید، بدانند که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد اقتصادی هر کشور امنیت پایدار برای حضور سرمایه‌گذاران است، امنیت بدون قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح حاصل نمی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران 8 سال با دستان خالی و بی ادعا جنگیدند و اجازه ندادند؛ حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد، امروز نیز در جنگ اقتصادی و فرهنگی با دشمنان اسلام و تشیع پیروز میدان هستند.

سردار جعفری با تأکید بر این‌که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی قطب‌نمای حرکت نیروهای مسلح کشور است، گفت: مسؤولان نظام بدانند که برجام نجات‌بخش کشور نیست، چنانکه طرف غربی بخش قابل توجهی از تعهدات خود را عملی نکرده است، باید به مسیر ولایت و تبعیت از رهبری بازگردیم./202/935/ب1

ارسال نظرات