۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۵۲۰۳۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

وزارت ارشاد به دنبال واسپاری امور به بخش خصوصی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اهتمام دولت یازدهم و وزارت ارشاد به واسپاری امور به بخش خصوصی، گفت: سعی داریم کار را به کاردان بسپاریم.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی، با تأکید بر اهتمام دولت یازدهم به واسپاری امور به بخش خصوصی، اظهار داشت: این جشنواره نمونه کامل اعتماد به انجمن هنرهای نمایشی و هنرمندان بود.

وی خاطرنشان کرد: این نخستین دوره ای بود که جشنواره تئاتر، به طور کاملا مستقل از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شد و ما شاهد توانمندی این مجموعه در برگزاری تمام امور بودیم؛ دولت یازدهم واسپاری کارها به مجموعه های خصوصی را در برنامه دارد و به همین دلیل به تک تک هنرمندان و کاردانان اعتماد کرده و سعی دارد کار را به کاردان بسپارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خوشحالم در خدمت افرادی هستیم که در گذشته پایه های هنر تئاتر را پرصلابت و قوی ریخته اند، امروز باید روز حرکت ما به سمت شکل گیری آرزوهایمان در ارتباط با فرهنگ و هنر به خصوص آنچه در ذهن و دل و ایده آل هایمان داریم، باشد.

وی با بیان این‌که از نزدیک شاهد تلاش بسیار ارزشمند هنرمندان و هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی تبریز بودم، گفت: این مجموعه به صورت شبانه روزی برای آماده سازی تئاتر شهر تبریز کار کردند تا این جشنواره را با کیفیت به سامان برسانند، یکی از ویژگیهای مثبت جشنواره بیست و هشتم پذیرش مسؤولیت برگزاری توسط انجمن نمایش بود.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توانمندی های هنرمندان تئاتر استان، با اشاره به اینکه تعداد گروه های ثبت شده در سامانه کشوری تئاتر شایسته استان ما نیست، اظهار داشت: استعدادهای شایسته ای در استان وجود دارد که باید شناسایی و مدیریت شود  تا آثار ارزشمندی به کشور و جهان ارائه دهیم.

وی خواستار حضور پررنگ تر بزرگان این عرصه در تصمیم گیری ها شده و افزود: انتظار جدی من این است که بزرگان تئاتر پا به عرصه گذاشته و همراهی کنند تا جوانان و کسانی که تازه وارد این راه شده اند، از تجارب آن ها بهره ببرند و جوانان نیز با تواضع و فروتنی، پای درس بزرگان نشسته و حرمت استاد را به جای آورند.

همچنین ارمغان بهداروند، مدیر انجمن نمایش کشور در سخنانی اظهار داشت: تئاتر فرصتی برای با هم زیستن و حرفه ای بودن است، این حرفه ای بودن را با هیچ چیز نمی توان جایگزین کرد و امیدوارم روزی به نقطه ای برسیم که به همدیگر در تعالی تئاتر کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه انجمن هنرهای نمایشی در سال 94 آیین نامه انتخاب آزاد را برگزار کرد، افزود: بابت اعتماد اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به انجمن نمایشی بسیار خرسندیم و امروز جواب رای و اعتماد به این بخش را گرفتیم، دلیل اصرار بر ثبت گروه های نمایش این است که امکان ظهور استعدادها و حرفه ای شدن را رقم بزنیم.

بهداروند گفت: نباید با خودمان قهر کنیم، باید با برداشتن نقاب های اعتراض آمیز وضع موجود را واقع بینانه نقد کنیم و از یاد نبریم همانطور که هیچ اثری کامل نیست، هیچ برنامه ای هم بی عیب و نقص نیست، پس بهتر است همدیگر را تاب بیاوریم و برای ارتقای هنر تئاتر بکوشیم./935/202/ب2

 

ارسال نظرات