۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۵۲۳۷۰
مدیرکل دادگستری مازندران:

دروغ عامل اصلی تشکیل دادگاه ها است/ کوچکترین خطا در دستگاه قضا قابل پذیرش نیست

مدیرکل دادگستری مازندران گفت: خطا برای عموم مردم است و دادگستری کارش جلوگیری از خطا است و هیچ مورد هم نباید خطا کنیم چون دستگاه قضایی میزان است و کوچکترین خطا قابل پذیرش نیست.
محمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در میاندورد، حجت الاسلام محمدعلی تقوی‌فر در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب میاندورود، با اشاره به روز مباهله، اظهار کرد: روز مباهله بین دورغگویان و صالحان است و روز مهمی در زندگی اجتماعی ما است.

وی بیان کرد: دروغگویان در مقابل صالحان از ابتدا تا انتها و از زمان انبیا تا به اندازه تاریخ صف کشیدند، دروغ یکی از خصیصه های مهم منافقان است و اگر دروغ وجود نداشته باشد دستگاه قضایی و انتظامی وجود ندارد و اگر در دروغ بسته شود در این دنیا دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

این مسؤول دروغ گفتن را کلید همه گناهان بیان کرد و افزود: اگر دروغ را از زندگی ما بگیرند در این دنیا و آخرت موفق هستیم، اگر حقوق ما از عملکرد ما بیشتر باشد این هم یک دورغ است.

وی با بیان اینکه تمام دادگاه‌های ما به‌ دلیل دروغ است، خاطرنشان کرد: همه می‌گویند حق با ما است و روز مباهله یعنی همین که دروغگویان مقابل صالحان قرار دارند، خطا برای عموم مردم است و دادگستری کارش جلوگیری از خطا است و هیچ مورد هم نباید خطا کنیم چون دستگاه قضایی میزان است و کوچکترین خطا قابل پذیرش نیست.

وی حضور در دستگاه قضایی را تکلیف دانست و افزود: دستگاه قضایی دستگاهی نیست که این منسب را مغازه و محل کاسبی بدانیم و باید یک تفاهم منطقی، عادلانه و رعایت عدالت با مدیران داشته باشید که در فردای قیامت همه بتوانیم پاسخ‌گو باشیم.

مدیرکل دادگستری مازندران با اشاره به این ضرب المثل که انسان آنچه برای خود می‌پسندد برای دیگران هم باید بپسندد، اظهار کرد: هر کسی که وارد دستگاه قضایی می‌شود باید فکر کند که همه مراجعه کنندگان خانواده او هستند و همان‌گونه که انتظار دارد با خانواده او برخورد شود با دیگران برخورد کند.

حجت الاسلام سید جواد هاشمی، دادستان جدید میاندرود در ادامه این مراسم، اظهار کرد: دادستانی ابزاری است برای امتحان و آزمایش و امانتی که خود را در این سنگر به حضرت حق نشان دهیم.

وی بیان کرد: در کارم توصیه ناپذیر هستم و قاطعیت، نظم در امور و رعایت حقوق شهروندی و اخلاق اولویت بنده است.

دادستان عمومی و انقلاب میاندورود با بیان اینکه باید در اجرای قانون، دین و اطاعت از ولی فقیه وحدت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حریم یکدیگر را رعایت کنیم تا سبب تضییع حقوق دیگران نشویم.

هاشمی در پایان با تأکید بر اینکه شغل و سمت را تنها ابزار بندگی می‌دانم، افزود: وابستگی سیاسی به هیچ جناحی ندارم و قاضی بسیجی و زمان شناس هستم./950/203/ب2

ارسال نظرات