۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۵۲۵۰۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

زیبایی های دین باید به بهترین شکل معرفی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بایستی روش‌های تبلیغ دین و معارف الهی با بهره‌مندی از فناوری‌های روز و تکنیک‌های مختلف هنری همراه باشد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان ملکان و خانواده شهید مدافع حرم، سیدرضا مراثی با تأکید بر این‌که اولویت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبیین معارف الهی و ارزش های دینی با استفاده از ابزار هنر است، اظهار داشت: باید زیبایی های دین به بهترین شکل معرفی شوند.

وی با بیان این‌که تبلیغ درست مکتب اهل بیت عصمت و طهارت عامل اصلی گرایش جهانیان به آموزه های اسلامی و شیعی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در عصر اطلاعات و ارتباطات قرار داریم، بایستی روش‌های تبلیغ دین و معارف الهی نیز با بهره‌مندی از فناوری‌های روز و تکنیک‌های مختلف هنری همراه باشد.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون خون پاک شدای دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم، گفت: شهدا راه صد ساله عارفان را یک شبه طی کردند، اگر بتوانیم راه و آرمان شهدای عزیز را ادامه دهیم، جامعه از آسیب های فرهنگی و اخلاقی مصون خواهد بود.  

وی با بیان این‌که آرزوی همه اولیا و اوصیا رسیدن به مقام شامخ شهادت بوده و ما نیز آرزو داریم به درک، شعور و معرفت شهدا نائل شویم، گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بسیاری بر مطالعه وصیت‌نامه شهدا و ادامه راه آن دلیرمردان تاریخ اسلام دارند که بایستی این وصیت‌نامه ها در قالب های مختلف هنری تبیین شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم افزود: وجدان‌های بیدار همواره با تاسی از صفات والای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عظمت قیام آن اسطوره جاودان گام در مسیر دفاع از آرمان‌های دین اسلام نهاده اند و شهدا همواره پرچمدار این مسیر بوده اند.

وی با تأکید بر این‌که شهدا غرق در رحمت و غفران الهی هستند و همه ما نیازمند شفاعت و نظر خاص شهدا هستیم، تصریح کرد: در حقیقت این ما هستیم که باید از خداوند برای خود طلب رحمت و مغفرت داشته باشیم، چراکه شهدا با معرفت به درگاه الهی توانستند رحمت ابدی را به ارمغان آورند.

محمدپور با بیان این‌که ما با پناه گرفتن زیر لوای شهدا خود را تزکیه و تهذیب می کنیم، گفت: اگر بتوانیم مکتب ایثار، جهاد و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم، دشمنان نظام اسلامی هیچ‌گاه نخواند توانست به اهداف شوم فرهنگی خود دست یابند./203/935/ب1

ارسال نظرات