۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۵۲۸۴۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم دقت ویژه به محتوای کتابخانه ها/ هشدار در زمینه نفوذ فرهنگی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر توجه ویژه به محتوای کتابخانه ها تاکید کرد و گفت: تهیه و توزیع کتاب در کتابخانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که راه نفوذ به روی دشمن را ببندد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان امور کتابخانه‌های استان ضمن تسلیت ایام محرم الحرام، اظهار داشت: باید بتوانیم فرهنگ دین و عدالت را که همان فرهنگ عاشورا است به مردم ابلاغ کنیم.

 وی بابیان اینکه هدف از خلقت انسان در عالم به فعلیت رساندن علم در او است، افزود: کتابخانه‌ها در جهت خدمت رسانی به دیگران و مهم‌ترین مسئله حیات و فرهنگ انجام وظیفه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان باید در جهت انسانی و فرهنگی رشد کند و در سایه زندگی به کمال برسد چراکه کمال چیزی به جز فرهنگ نیست، گفت: سلطه افراد منحرف در کل تاریخ و امروزه موجب انحراف جامعه بشری شده و انسان را از کار اصلی خود بازداشته است.

وی بابیان اینکه اگر انسان جایگاه اصلی خود را پیدا کند هیچ گاه به مشکل بر نخواهد خورد، بیان کرد: متاسفانه امروزه فرهنگ حاکم بر دنیا بدتر از فرهنگ جنگل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه شده در بخش فرهنگی سرمایه است، تصریح کرد: در هر امری علم حرف اول و آخر را می زند، اگر کشوری هیچ چیز نداشته باشد اما از نیروی انسانی درست همراه با علم، تخصص و ایمان و تعهد برخوردار باشد قطعاً به رشد و کمال خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان اینکه غنی‌ترین امکانات کتابخانه‌ها کتاب است، اظهار داشت: اگر کتابی مضر باشد مطالعه کردن آن تنها تلف کردن وقت است.

وی با اشاره به مطالعه و استفاده از کتاب خوب، تصریح کرد: کتاب خوب کتابی است که نویسنده آن باسواد و متعهد به خدمت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بابیان اینکه نویسنده باید در بیان حقایق نسبت به مخاطب صادق عمل کند و خیانت در کار او بی معنا باشد، افزود: همچنین کتاب باید در دست کسی قرار گیرد که سطح آن را درک کند.

وی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور ایران پایین است، گفت: یکی از مشکلات عمده در این خصوص این است که از کودکی به مطالعه عادت نکرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان اینکه آشنایی با هر کاری مقدمه خوبی برای تداوم آن کار است، بیان کرد: تشویق و ترغیب کودکان به کتابخوانی می‌تواند در آینده کشور تاثیرات خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان بیکار ننشته اند و برای نفوذ زمینه سازی می‌کنند، عنوان کرد: تهیه و توزیع کتاب در کتابخانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که در را به روی نفوذ دشمن ببندد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به جایگاه ارزشمند کتاب در جامعه، اظهار داشت: فضاهای مجازی علی رغم تاثیرات زیادی که در جامعه امروز گذاشته است هیچ گاه نمی‌تواند رقیب کتاب باشد.

وی بابیان اینکه استعمار خیانت‌هایی زیادی در فرهنگ مکتوب کشور اسلامی ایران کرده است، افزود: در زمان رضاخان استعمار تمامی فرهنگ مکتوب و غنی ایران را غارت کرده است لذا افسران فرهنگی باید در برابر دشمن که ضد علم و دین هستند مقاومت کنند./880/د102/ج1

ارسال نظرات