۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۵۳۲۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام:

ماندگارترین حادثه بعد از ظهور اسلام واقعه کربلا است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: بدون شک ماندگارترین و مؤثرترین حادثه بعد از ظهور اسلام که سبب تبلور و حیات دوباره تشیع شد حادثه کربلا است.
حجت الاسلام محمد فتاحی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار داشت: بدون شک ماندگارترین و مؤثرترین حادثه بعد از ظهور اسلام که باعث تبلور و حیات دوباره تشیع شد حادثه کربلا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: این حادثه تا اعماق روح بشر ریشه دوانده و زمام تمام احساسات را در برگرفته و در ابعاد زمانی و مکانی هم در بعد زمانی و هم در بعد مکانی قاره‌ها را پیموده و بعد صدها سال که از این حادثه می‌گذرد هر سال بر عظمت آن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) صرفا یک جنگ با دشمن خدا نبود بلکه این قیام یک مکتب است، مکتب امام حسین (ع) مکتب انسان ساز است و پیام‌های فراوانی را برای بشر دارد پیام حریت، پیام عزت، پیام سربلندی، پیام آزادگی و جوانمردی، پیام ظلم ستیزی و فرهنگ عاشورا فرهنگ بسیار غنی و پرباری بوده که این فرهنگ باید امروز در جامعه نهادینه شود که متشکل از فقه عاشورا، کلام عاشورایی، اخلاق عاشورایی است و این موضوع‌ها باید در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام فتاحی اظهار داشت: در بحث فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در ایام محرم الحرام شکل‌های دینی مردمی که قدمت صدها ساله در کشور دارند به عنوان هیا‌ت‌های مذهبی و هیات‌های عزاداری نقش بسیار مهم و اثرگذاری را در اجرای برنامه‌ها و مراسمات مذهبی دارند این هیات‌ها یک ظرفیت بزرگ در راه تعالی و تقویت فرهنگ دینی در جامعه هستند و اصلی‌ترین وظیفه این تشکل‌ها و هیا‌تهای مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری و ذکر مصیبت در شهادت اهل بیت (ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) و احیای فرهنگ پرشور و شعور عاشورا و شعائر دینی است.

وی تصریح کرد: در استان ایلام تعداد 900 هیات مذهبی در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی پای کار بوده و فعالیت‌های بسیار خوبی را در مناسبت‌های اعیاد ، شهادت‌ها و دیگر برنامه‌های مذهبی به صورت ویژه و اثرگذار اجرا می‌کنند، تقویت این هیات‌های مذهبی در واقع تقویت فرهنگ دینی در جامعه است و اگر تقویت شوند و ساماندهی صورت بپذیرد یک انقلاب فرهنگی می‌تواند در جامعه رخ دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: امروز در تمام اماکن دینی، در روستاها، در شهرها هیات‌های مذهبی خواهران و برادران فعالیت دارند و وظیفه دستگاه سازمان تبلیغات اسلامی بحث نظارت و سیاست گذاری، ساماندهی، تشکل‌های دینی مردمی جهت اجرای این مراسمات است، جلسات مختلفی با این هیات‌ها برای ورود به ماه محرم برپا شده است و گردهمایی‌های متعددی نیز صورت گرفته و تبلیغات و فضاسازی لازم صورت گرفته که انشالله این هیات‌ها بتوانند خدمت گذاری خوبی را به عزاداران حسینی در اماکن مختلف داشته باشند.

وی تشریح کرد: یک قشر دیگری که در ایام دهه محرم به عنوان فرهیختگان و نخبگان و اندیشمنگان دینی در جامعه فعالیت‌های بسیار خوبی را دارند مبلغین دینی و ائمه جمعه و جماعات هستند که به عنوان پرچمداران هدایت و مرزبانان عقیدتی جامعه وظیفه خطیر و سنگین تبلیغ مفاهیم و معارف حسینی و معنوی که همان معارف قرآن و اسلام اصیل است را به عهده دارند.

حجت الاسلام فتاحی خاطرنشان کرد: تعداد 200 مبلغ دینی اعزامی از قم و تعداد 220 نفر مبلغ بومی و  روحانی که در استان هستند فعالیت‌های تبلیغی را در ایام دهه محرم انجام می‌دهند و در اماکن دینی، مساجد، حسینیه‌ها حضور پیدا می‌کنند و فعالیت‌های بسیار خوبی را دارند، روحانیون با ارتباط معنوی که با مردم ایجاد می‌کنند نقش بسیار عمده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سوق دادن جامعه به مسائل معنوی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه ترویج فرهنگ حسینی در این دستگاه به عنوان یک نهاد فرهنگی در دستور کار قرار دارد گفت: ماندگارترین و مؤثرترین حادثه تاریخ، حادثه عاشوراست./101/879/ب1

ارسال نظرات