۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۵۳۴۶۹
حجت الاسلام ماندگاری:

عزادار امام حسین نباید از سبک زندگی غربی الگو بگیرد

حجت الاسلام ماندگاری ولایتمداری را تبعیت از مولی در همه ابعاد زندگی دانست و گفت: این برای جامعه ما بسیار زشت است که مردمی که اکثریت آنها عزادار امام حسین(ع) هستند از سبک زندگی کفار الگو بگیرند، امروز بسیار خطرناک است که در اخبار برخی می بینیم که می گویند قرآن و نهج البلاغه برای منبر است و ‏مسؤولان باید به نظر متخصصان خارجی عمل کنند.‏
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ماندگاری، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا، امروز صبح در مصلی نماز جمعه شاهین شهر گفت: زیبایی نماز جماعت به این دلیل است که یک عده ای پشت سر امام جماعت می ایستند و زیبایی عمل او را تکرار می کنند، به دلیل ویژگیهای ممتاز امام جماعت، نماز امام جماعت زیباترین و کاملترین نماز است، تکرار زیباییهای تاریخ بسیار شیرین است و مطابق با کلام قرآن می توان آنها را تکرار کرد.

وی ادامه داد: نظرات و دستورات 14 معصوم(ع) در سبک زندگی انسانها بهترین برنامه سعادت بشر هستند و ما با تکرار بهترین اعمال و دستورات بهترین مردمان روز زمین در طول تاریخ، می توانیم بهترین تکرارهای تاریخ را داشته باشیم، اما متأسفانه امروز بسیاری از مردم در جامعه ما کورکورانه از سبک زندگی غربی تبعیت می کنند و با دست خودشان آینده و زندگی خود و فرزندانشان را خراب می کنند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: این برای جامعه ما بسیار زشت است که مردمی که اکثریت آنها عزادار امام حسین(ع) هستند از سبک زندگی کفار الگو بگیرند، امام حسین(ع) برای حفظ اسلام از خطر نابودی و رسیدن دستورات سعادتمندانه آن به نسلهای بعدی که ما هم جزئی از آن هستیم، جان خود و یارانشان را فدا کردند و خانواده ایشان به اسارت رفتند.

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: پس الان واقعاً بی انصافی است که ما که مدعی عشق به اهل بیت(ع) هستیم از دستورات شفابخش ایشان برای زندگی خود بهره نگیریم و دنباله رو دشمنان ایشان و شیاطین باشیم، مثلاً در ازدواجها و مراسم ازدواج و فراهم کردن شرایط زندگی برای جوانان چقدر پیرو اباعبدالله الحسین(ع) هستیم، امروز بیشتر مراسمات ما رنگ فرهنگ پوچ غربی دارند.

وی ابراز داشت: ما مدعی هستیم که امام حسین(ع) بر ما ولایت دارند و ایشان را مولای خود خطاب می کنیم، ولایتمداری به این معناست که دستورات مولای خود را بی کم و کاست اجرا کنیم، واقعاً اگر ما اهل بیت(ع) را بهترین مردمان و نمایندگان خدا بر روی زمین می دانیم که همه چیز را از همه مردم دنیا بهتر بلدند و به همین دلیل آنها را مولای خود می دانیم، چرا تنها باید برای ایشان عزاداری کنیم و فقط به یک سری از دستورات مانند نماز و روزه پایبند باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در زمان آیت الله بروجردی یک انحراف در سبک عزاداری عده ای از مردم قم وجود داشت، ایشان هم مرجع تقلید جهان تشیع بودند و مردم قم هم همه او را قبول داشتند، اما وقتی ایشان از آنها خواستند که این انحراف را ترک کنند، در جواب گفتند شما 364 روز مرجع ما هستید و این یک روز را ما می خواهیم به فکر و خواسته خودمان عمل کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه بیان داشت: امروز دشمن موفق شده تا این یک روز مردم قم در آن زمان را به تعداد بسیار زیادتری افزایش دهد، این موضوع تنها در سبک عزاداریها نیست، بلکه در طول تمام سال و در ریزترین مسائل و حساسترین مسائل توانسته تا سبک زندگی ما از اسلام دور کند، اما اگر ولایتمدار باشیم با تبلیغات دشمن تحت تأثیر هوای نفس و حرف مردم پیرو شیاطین نخواهیم شد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: امروز این بسیار خطرناک است که ما در اخبار برخی مسؤولان می بینیم که می گویند قرآن و نهج البلاغه برای منبر است و مسؤولان باید در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به نظر متخصصین خارجی عمل کنند.

حجت الاسلام ماندگاری تأکید کرد: وقتی این حرفها را می شنویم باید پشت ما بلرزد، امروز که من با شما صحبت می کنم ما 1 و نیم ملیون دختر بالای 35 سال ناامید از ازدواج داریم، وقتی ما به حرف خدا و پیغمبر(ص) عمل نمی کنیم اول از همه خودمان متضرر می شویم و دل امام زمان خود را هم خون می کنیم، با این سبک زندگی نباید بپرسیم که چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کنند.

وی توضیح داد: اگر امروز امام زمان(عج) تشریف بیاورند واقعاً چقدر مردم پایبند به عمل به دستورات ایشان در تمام ابعاد زندگی هستند، مهریه های سنگین، مراسم پر زرق و برق و هزینه های سنگین مراسم ازدواج و اسراف و تبذیرها را خاتمه می دهیم یا خیر نگران حرف مردم هستیم که مراسم ازدواج دختر یا پسرمان مانند عرف نبوده است و خجالت می کشیم.

دشمن از ترویج فرهنگ عاشورا در میان مسلمانان می ترسد/ صرف عزاداری بدون معرفت دشمن را نمی ترساند

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دشمن برای تمام ابعاد زندگی ما برنامه ریزی کرده تا بیشترین بهره برداری را از ما بکند، دشمن نگران نماز خواندن ما نیست، این که ما به مسجد برویم، به حج برویم و روزه بگیریم و عزادری کنیم، برای دشمن مشکل نیست، بلکه امروز دشمن بهترین و زیباترین مساجد و حسینیه ها را در انگلیس برای پیروان تشیع لندنی ساخته تا نماز بخوانند و عزاداری کنند.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: دشمن از اسلام و مسلمانی می هراسد که اسلام در تمام ابعاد زندگی او رسوخ کرده باشد، چرا که در این صورت نمی توانند آنها را استعمار و استحمار کنند، اگر در همه موقعیتهای زندگی خود از 14 معصوم(ع) تبعیت کنیم، هم در دنیا زندگی سعادتمندانه داریم و به ما جهان سوم نمی گویند و هم در آخرت کارنامه اعمالمان را به دست راستمان خواهند داد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: امروز دشمن در ماهواره ها تبلیغ می کند که باید عزاداریها چنین و چنان باشد و با شکوه برگزار شود، از قمه زنی حمایت می کنند، چرا که مراسم عزاداری که شیعیان بروند و سرشان را خونی کنند و به دیوار بکوبند یا روی شیشه راه بروند، ضرری را متوجه دولتهای مستکبر آمریکا، انگلیس و اسرائیل نمی کند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: برخی از شبکه های ماهواره ای هم اصل عزاداری را زیر سؤال می برند و در آن ایجاد تشکیک و شبهه می کنند، گردانندگان همه شبکه های ماهواره ای معارض با جمهوری اسلامی چه آنهایی که تبلیغ عزاداری انحرافی را می کنند و چه آنهایی که شبهه در اصل عزاداری می کنند، یکی هستند.

وی ادامه داد: دشمن از عزاداری با معرفت به فلسفه قیام عاشورا می ترسد، دشمن از ترویج فرهنگ عاشورا می ترسد، ترویج فرهنگ استکبار ستیزی و ترویج سبک زندگی اسلامی است که دشمن را می ترساند، و الا  دشمن با صرف به سر و سینه زدن اصلاً مشکلی ندارد چون می داند به تنهایی ضرری برایش ندارد./201/869/ب1

ارسال نظرات