۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۵۳۵۸۵
استاد حوزه علمیه:

نیازمند محتوانگری در معارف اسلامی و شیعی هستیم

حجت الاسلام بلاغی گفت: کسانی که ادای دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت دارند؛ اگر در ادای وظایف دینی خود نکوشند؛ عزاداری‌های ایشان نیز مقبول نخواهد بود.
حجت الاسلام سیدرضی بلاغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضی بلاغی، استاد حوزه علمیه تبریز عصر امروز در جمع عزاداران حسینی مسجد اشرف الانبیای تبریز با تأکید بر این‌که هدف از حضور در مجالس عزاداری و سوگواری ماه محرم کسب فضائل معنوی و معرفتی است، اظهار داشت: توجه و تبعیت از مکتب حسینی سعادت‌بخش دنیا و آخرت است.

وی با بیان این‌که حضور در مجالس مذهبی توفیقی ارزشمند است که باید قدر آن را شناخت، خاطرنشان کرد: بایستی نهایت بهره معنوی از این مجالس و محافل صورت گیرد، این‌گونه نباشد که تنها با حضور در عزاداری ها و سوگواری های ماه محرم خود را بی‌نیاز از انجام واجبات بدانیم.

حجت الاسلام بلاغی با تأکید بر این‌که از دیدگاه مبانی اسلامی؛ انجام واجبات بر مستحبات تقدم دارد، تصریح کرد: گاه مشاهده می‌شود؛ فرد تا پاسی از شب در عزاداری‌ها حضور می یابد، اما نماز صبحش قضا می شود، باید دئانست که حضرت سیدالشهدا(ع) برای احیای دین و اقامه نماز به شهادت رسید.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله سبحانی در تبریز ادامه داد: امام حسین(ع) در ظهر عاشورا جنگ را رها کرد و برای اقامه نماز اول وقت شتافت، این حرکت حضرت نشان می دهد که اقامه نماز را نمی توات در هیچ حالتی تعطیل کرد؛ مگر در موارد خاص که احکام مخصوص خود را دارد.

این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که امروز نیازمند محتوانگری در معارف اسلامی و شیعی هستیم، افزود: دشمنان به دنبال تهی‌کردن مجالس مذهبی از معرفت و تفکر هستند، هدف اصلی تشیع لندنی نیز تنها ظاهرسازی در مجالس عزاداری و خالی کردن این محافل دینی از شعور حسینی است.

حجت الاسلام بلاغی خاطرنشان کرد: اگر عزاداری برای مصائب اهل بیت و حضرت سیدالشهدا(ع) منجر به ادای وظایف دینی و دوری از منکرات و گناهان نباشد، باید در نوع نگرش خود تجدیدنظر کنیم، کسانی که ادای دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت دارند؛ اگر در ادای وظایف دینی خود نکوشند؛ عزاداری‌های ایشان نیز مقبول نخواهد بود.

وی در پایان با تأکید بر این‌که امروز نیازمند تفکر، عقلانیت و شعور دینی در محافل مذهبی هستیم، افزود: دشمنان همواره در طول تاریخ از شور و شعور حسینی شیعیان هراسان بوده‌اند، هر گاه شور حسینی بدون شعور باشد، شاهد افراط و تفریط در عمل به آموزه ها بوده ایم./202/935/ب1

ارسال نظرات