۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۵۳۶۵۶
مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن:

گوهر دین ایمان انسان‌ها است

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع)، گفت: رنگ الهی اسلام است اما رنگ واقعی و گوهر دین ایمان انسان‌ها است.
علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علم‌الهدی، مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع)، شامگاه سه‌شنبه به مناسبت عزاداری سیدالشهدا در مسجد جامع نارمک به سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم همواره کسانی را که دین را بازیچه خود قرار دادند ملامت می‌کند.

وی افزود: این اشخاص تمام گزاره‌های دینی را با نگاه مادی دنیوی ملاحظه کرده و رضایت خداوند را به ثمن بخس معامله کرده، حقیقت دین را به دست نااهلانی سپردند که گوهر دین را برای دنیای خود خرج کردند.

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع)، با اشاره به اینکه رنگ الهی اسلام است اما رنگ واقعی و گوهر دین ایمان انسان‌ها است، عنوان کرد: کسی که مسلمان می‌شود جان، مال و همسر او محترم است اما اعمال او با ایمانش قبول می‌شود، بنابراین مسلمان زیاد است اما مؤمن چقدر است.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: مسلمان با وجود رذایلی همچون کینه، حسادت، حرام‌خوری، عدم تعهد نسبت به نوامیس، خشونت، بداخلاقی و بدعهدی، انسان مؤمن محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین ویژگی و ثمره ایمان اخلاق حسنه است، اظهار داشت: مؤمن نسبت به سایر مؤمنان حسادت و کینه ندارد بسیاری از ما مسلمانیم اما تا رسیدن به قله ایمان باید راه طولانی را طی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) افزود: قرآن سیمای مؤمنان را به بشریت و تاریخ چنین معرفی می‌کند که وقتی نام خدا را می‌شنوند دلشان به یاد او می‌لرزد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با اشاره به اینکه دو مدل دین‌داری وجود دارد، عنوان کرد: انسان‌هایی هستند که برای پول بیشتر حاضرند تمام دین خود را بدهند اما کسانی همچون شهدا نیز بهترین دارائی خود که جانشان باشد را درراه دین هدیه می‌کنند.

وی با بیان این که دنیا باید خرج انسان شود نه اینکه انسان خرج دنیا شود، ابراز کرد: امام باقر(ع) فرمودند: ای فرزند آدم هیچ‌چیز در این دنیا بهای تو نیست ثمن تو بهشت است خود را به کمتر از آن نفروشید؛ بنابراین لذت همراه با گناه دنیا زودگذر است مراقب عاقبت خود باشید.

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) افزود: کمیل بن زیاد نخعی و حارث بن زیاد نخعی دو برادر هستند یکی قاتل فرزندان حضرت مسلم(ع) می‌شود و دیگری پله‌های ترقی معرفت چنان بلند گام برداشته که امیرمؤمنان علی(ع) دل و قلب او را ظرف معارفی همچون دعای کمیل قرار داده و آن را به او آموزش می‌دهد.

حجت‌الاسلام علم الهدی با بیان اینکه جلوی ادعا را باید گرفت و با کسانی که بدل فروشی می‌کنند مبارزه کرد، گفت: مؤمنان کسانی هستند که به خدا و رسول او ایمان آوردند و یک‌ لحظه هم تردید نکردند، یاران امام حسین(ع) حاضر بودند هزاران بار کشته شوند اما از امام خود جدا نشوند چنین انسان‌هایی گوهرهای شب‌چراغ عالم بشریت هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن برخی حاملان قرآن را به حمار تشبیه کرده است، خاطرنشان کرد: عمر سعد و شمر حافظ قرآن و حامل ثقل اکبر بودند که برخلاف قرآن عمل کردند طوری که اگر آنها را به حمار تشبیه کنیم حمار از ما در قیامت شکایت خواهد کرد که چرا مرا به چنین موجودات پستی تشبیه کردید./807/201/ب2

ارسال نظرات