۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۵۳۸۳۹
مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی:

«هیهات منا الذله» کلیدی‌ترین شعار عاشورا است

حجت‌الاسلام کردی لواسانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین درس عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم و تن ندادن به ذلت و خاری است، گفت: شعار «هیهات منا الذله» و زیر بار زور و ذلت نرفتن و ایستادگی در مقابل یزیدیان زمان از کلیدی ترین شعارهای عاشورا در عرصه جهانی است.
مدرسه غلمیه صدوقی/حجت الاسلام کردی لواسانی

حجتالاسلام احمد کردیلواسانی، مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی(1) قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و یاران با وفایش، شناخت دقیق امام حسین(ع)، مطالعه سیره ایشان و جامه عمل پوشاندن به شعارهای مکتب عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی را از بهترین روش های تحول درونی در کتب عاشورا دانست.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین شاخصه امام حسین(ع) توکل به خدا و در نظر گرفتن رضایت خداوند متعال بود، گفت: امام حسین(ع) وقتی در میدان مبارزه در لحظات آخر از زین اسب خود بر زمین افتادند، فرمودند «الهی رضاً برضائک و تسلیما لامرک» این نشان دهنده این است که ایشان در تمام کارهایشان فقط به رضای خدا می اندیشیدند.

مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنیم و به اتفاقات عاشورا بنگریم، متوجه می شویم که امام حسین(ع) با اینکه تعداد افراد لشکرشان بسیار اندک بود باز به خداوند متعال توکل کردند و رضای او را درنظر گرفتند، از هیچ عملی هم فروگذاری نکردند و تا آخرین لحظه مردانه در جبهه نبرد جنگیدند، این به ما نشان میدهد که در نظر گرفتن رضای خدا در تمام اعمالمان از شاخصههای معرفت الهی در مکتب عاشورا است.

حجتالاسلام کردیلواسانی در پاسخ به این سؤال که برای نقش آفرینی در عرصه جهانی باید روی چه شعارهای کلیدی عاشورا تأکید کنیم، تصریح کرد: شعار «هیهات منا الذله» و زیر بار زور و ذلت نرفتن و ایستادگی در مقابل یزیدیان زمان از کلیدی ترین شعارهای عاشورا در عرصه جهانی است./874/ت303/ب1

ارسال نظرات